Till Haaaaavs!





Planeringsdag på dagis imorgon. Innebär en väldans massa timmar som man måste fylla på med aktiviteter.
Eftersom det då inte är jätteultimat med flera timmar ute när ungen fortfarande är småsnorig är ett besök på "Sjöfartsmuseét" helt perfekt!
Finns även specialprogram nu då det tydligen är Höstlov i Göteborg!

Med tanke på att talibanen fortfarande är lite för liten för att uppskatta -allt- det där stora stället har att kika på så tar vi med oss bästisen N och mamma Maria!
(måtte inte vattnet gå för henne för då svimmar jag på riktigt! Lova det Maria!)

Med lekrum i havstema på Plan 2 och massa levande (stora) fiskar och eh.. "sjö saker" (stjöstjärna är väl ingen fisk och inte maneter heller va?) på Plan 1 så är vi nog garanterade lyckliga och fashinerade småtroll skulle jag tro!

Som vanligt är jag usel på att planera tider. Det kom efter att jag fick barn. Då insåg jag att varenda -jävla- tid jag bestämmer går åt skogen. Det funkar verkligen inte.
Det börjar bli bättre. Det gör det. Men likt förbaskat blir det oftast delays och ändringar. Retligt!
Och nej, jag skyller inte på ungen. Det är helt enkelt jag som suger röv på planering i privatlivet. Jobbmässigt är jag alltid jävligt strukturerad. Oftast!

Fick förövrigt ut vardagsrumsmattan på balkongen innan. Själv. Tack och amen för muskler?!
Grannen lär hata mig för allt som möjligtvis hamnade på hans balkong. O andra sidan hatar han mig inte hälften så mycket som vad jag hatar honom för min brand i lägenheten sommaren -2009 som gjorde oss hemlösa!
Jävla ruttna människa!

Oh well. Det är mycket märkligt som gömmer sig under en sådan stor matta om man har barn. Denna gången var det inte så mycket spännande förrutom lite mynt, ett par kakor och lite macka.
Piece of cake så att säga. Hö hö!

Och Ni... lättlagat vardagsmat alá man vet att ungen har ätit en hel del under dagen men behöver fortfarande ett varmt måltid!
Era bästa tips tack!

(och nu snackar vi inte stekt falukorv och köttbullar för då måste jag möjligtvis vomitera lite!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0