Sjukstuga och VAB!



Såklart jag visste att vi inte skulle slippa undan. Det är mer regel än undantag att ungarna blir kräksjuka. Man kan helt enkelt inte komma undan skiten.
Det vore ju dock bra om man hade någon liten jävla aning innan det kom... Så man kunde ladda med blåbärssoppa, varma koppen och annat.
För det där med att ta sig ut med kräksjuka barn är ... inte helt lätt. Och jävligt fel mot omgivningen om man säger så.

Anyone? Någon som vill svänga förbi med supplies imorgon tro?

Har tappat räkningen på antal spyor men jag blir lika faschinerad varje gång över hur mycket och ofta man som liten kan få ur sig saker. Både från det ena och det andra hållet helt enkelt.
Min stackars lilla människa.. Helt slut är hon nu.
Mellan första och andra kaskaden var hon så trött att hon somnade sittande i soffan medan jag bäddade om hennes säng... Lilla pluttan... Det är verkligen inte lätt att vara magsjuk. Hua!

Men hon tar det bra. Mellan varven skrattar och skämtar hon... och gråter lite. Såklart.
Hon sade för en liten stund sedan när jag frågade hur hon mådde:
"Mamma, jag har kräkits! Massa! Och nu är jag himske lessen!" ....med darrande underläpp...
Herrejesus, har jag nämnt hur mycket jag älskar den ungen?

Och ok, det är hemskt att säga... Men det finns lixom en liten fördel med att hon blir sjuk såhär. Liten och ynklig och allt det där ni vet...
Hon blir så v ä l d i g t kärvänlig och gosig. Hon klappar, gosar och berättar om och om igen hur mycket hon älskar mig.
Och lika många gånger fräter min kärlek sönder alla hudceller jag har och jag smälter. Som en pöl.
Min lilla, kloka, vackra människa!

Jag håller tummarna för att det här går över a.s.ap nu!
Liten har en semestertripp till mormor´n att se fram emot i helgen. Oj, som hon längtar.
Mamman och karln skall med på semester. Mer om det senare.

Har varit uppe sedan 05,40 imorse och bokstäverna dansar dubbel samba bortöver. Jag misstänker jag behöver sova lite. Någon minut eller tre kanske. Innan det är dags för mer tröstande, torkande och skurande.

O andra sidan... Jag torkar så gärna hennes spyor, jag byter hennes sängkläder, jag vyssjar, läser godnattsagan igen och stryker över ryggen när hon ulkar.
För just hon. Den där lilla varelsen. Hon har gett mig allt. Nu är det min tur att ge henne allt. Genom resten av livet.
. Och jag ser fram emot - V A R J E - dag!

Men nu... innan jag ramlar omkull. För jag har redan somnat till två gånger här framför skärmen nu.



Och där tog det nog stopp. Jag vaknade en timme senare. Så inlägget kommer idag istället för inatt.
Det positiva är att ungen inte kräkts mer och jag hoppas att det inte blev värre än såhär den här gågen! Förra året hade vi nämligen TRE varv med det här spyandet! Måtte det inte bli likadant denna gången!

Så idag tar vi en mys och gosdag. Hämtar kraft och laddar för helgen! Det blir bra!

Har Ni klarat Er undan sjukdomarna den här vintern?
Några supertips för att hålla Er friska och krya? :)


Kommentarer
Kluvenflicka

Vi har aldrig drabbats av kräksjuka här hemma (och bara för att jag nu skriver det så kommer vi garanterat att få det) Vet inte om vi är "immuna" mot det eller bara haft tur. På dagis är de stenhårda med att vara hemma minst 48 timmar efter att man blivit frisk samt att om ngn i familjen är dålig så måste barnen med vara hemma..

Hoppas Sanna snart är frisk igen!

Kram till er båda!

2012-01-31 @ 10:31:22
Monia

Hej! Just nu har jag två tävlingar i bloggen!



En där du kan vinna ett presentkort värde 250 kr hos HejBaby.se - tuffa kläder för barn 0-6 år :)



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-presentkort-hos-hejbabyse.html



Och en där du kan vinna en supersöt nalle från kramdjursbutiken.se:



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-nalle-fran-kramdjursbutiken.html



Kika gärna in och var med i tävlingarna :) Om du inte gillar reklamkommentarer som denna så ber jag om ursäkt, radera den bara... Har jag råkat skicka till dig fler gånger så ber jag återigen om ursäkt. Inte lätt att hålla koll på alla man vill göra reklam för :)

2012-01-31 @ 11:33:32
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
ina

Jag är beredd att hålla med - fler timmar åt folket tack!!!



Och usch för kräksjuka. Innan systersonen började på dagis och drog hem en massa skit var jag inte magsjuk på över 8 år. Nu räcker det med att bara läsa om det ;)



Kryapåerkramar!

2012-01-31 @ 22:08:15
URL: http://oneofthoseblogs.blogg.se/
Hanna - mode, smycken och min vardag

Fy för kräksjuka!

2012-02-01 @ 10:54:58
URL: http://hannafialotta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0