Resumé of the past days...

 
Klev upp halv sex för att släpa mig till slaveriet klockan 07.00 ... 
Lagom kul i vanlig ordning... Men fantastiskt skönt i vanlig ordning när man väl kommit ut i friska luften.
Världen är så orörd på något vis vid den tiden...
 
Så jobbade vi, jobbade vi ... Och alleredan klockan 13.00 var dagen över. 
Sådana dagar är ganska bekväma. Då är det helt ok att börja klockan sju. Egentligen! 
Speciellt när det dessutom är fint väder och man vet att eftermiddagsplanerna ligger på: 
Stranden! 

 
Och där plaskade vi som blåvalar tills det var nästan folktomt innan det var dags för hemfärd, middag och bli avlösta av världens finaste vän/barnvakt. 
Tack älskade J. Du är bäst! 

Jag och karln hade siktet inställt på parkhäng. Det kommer förmodligen inte bli så väldigt många gånger till i sommar ... Och en liten del av mig gråter...
Så vi åkte...
 
 
 
Vi åkte spårvagn med ett nyförälskat par till stan. Jag vet inte om det är bitterfittan i mig som talar men jag förstår ärligt talat varför man måste smaska och sliska så in i helskotta på allmänna platser. 
Är det verkligen nödvändigt? Själv mår jag faktiskt aningens illa när jag ser alla dessa par som högljutt stoppar ner tungan i halsen på varandra så de nästan kräks. 
Get a room eller stanna out of sight helt enkelt... Eller - bete er som folk och ta det lite lugnt!
 
Vi spenderade i alla fall hela kvällen på en gräsplätt i kungsparken. Förflyttade oss endast en gång när den där untz untz musiken blev för irriterande!

Sedan stog vi utanför en krog och lyssnade lite på en trubadur innan vi slutligen hamnade en liten sväng på Babar innan vi tog en taxi hem och skickade hem los barnvakt. 

Möttes av sol och vackert väder även på onsdagen så det fick bli en stranddag med bästisen och vännerna även denna dag... 
Inga krav, inga tider .. bara en massa lek och bus. Precis som sommarlov skall vara. 

 
Jag behöver kanske inte säga att vi alla tre var mer eller mindre döda igår kväll? 
Som små grillade spädgrisar. Trötta men nöjda! 
Idag bär det av till havet. Man får ju änna passa på. Helgen innebär jobb och dessutom kasst väder.
 
Dags att åka - och jag hoppas ni får njuta av lite sommarväder ni med!


Kommentarer
Mia

Låt de hållas, de nyförälskade. Det är väl trevligt med människor som tycker om varandra isf. allt annat elände som händer i världen? :) ( ok, jag är inte opartisk..älskar att hångla..överallt! ;) )

Svar: Haha.. jättetrevligt att de tycker om varandra.. men måste de tycka om varandra så -jäfla- mycket.. just där JAG är? :D
Om Hondjuret

2012-07-26 @ 12:08:13
Mia

Oj, blev det två likadana..? Jag tror du fattade redan efter första :)

2012-07-26 @ 12:10:04
Lindalou

Vad kul det låtar att bo i en stad där det finns saker att göra!! ;-) Här är allt nedlagt eller semesterstängt typ. Jaja, hoppas du har en fin sommar. Min är rätt bra faktiskt.
Kram på dig!

Svar: Haha.. Vart bor du egentligen gumman? Söder har jag för mig?! Eller så är jag helt på villovägar! Men visst är det mysigt.. !
Dock flyttar vi ju snart till Strömstad.. tre mil in i skogen.. utan buss och affär :p
Om Hondjuret

2012-07-26 @ 13:34:53
URL: http://lindahlou.wordpress.com/
Martina

Och stenen är kastad i glashuset. Sist jag träffade dig såg jag ett hånglande par i baren på Kellys, en söndag! Det var visst du och karln.... Höhö

Svar: Det var banne mig inget hånglande. Det är jag Säker på! Så det så!!
Om Hondjuret

2012-07-26 @ 19:01:51
URL: http://queenofparanoia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0