Mitt Dåliga föräldraskap - Jag skyller på finnarna!


Jag var inne på mitt gamla youtube-konto idag. Kikade runt lite för att kolla in gamla videos på talibanen och så vidare.. Tvärmysigt. Tills jag ramlade över min favoritvideo...

Helvete, säger jag ... (ursäkta) men videon har haft över 73 000 visningar! Vad hände där lixom?
Och det skall tilläggas att det finns ungefär 15 sidor med kommentarer... på finska! Hilfe!


Men jag känner att efter alla kommentarer där måste jag få förklara mig lite. Det känns ju inte helt ok det här.
(Google translator är dock inte att rekomendera kan jag säga.. sheisse, vad fel det  blir ibland!)

Nej, jag spelade aldrig den här låten för att lära henne fula ord. Hon var för liten för det at the moment.
Dock hade jag den som ringsignal på telefonen en period och ungen blev som tokig varje gång hon hörde den.
Glad, sprallig och dansant.
Ajjemen, jag filmade. Så hemsk är jag!
Att jag lägger ut en film med mitt lilla oskyldiga barn som jag leder rakt in i skärselden och fördärvet med finska svordomar.

HUR KAN JAG?

Usel mamma. Hur kan jag? Vad tänker jag på ...och framförallt -

"Det är sådana som mig som gör att det går åt helvete för dagens ungdom...."

Och så vidare... Så låter en del av kommentarerna på youtube...
Oh my sweet little sorry ass god känner jag, suckar, skakar på huvudet och tänker: Skaffa perspektiv för bövelen!
Ungen är liten. Hon kommer inte minnas de orden.
(hon minns inte sitt andra ord som var: Istu...som betyder sitt på finska heller för delen!)

Det var en kul grej på den tiden. Jag lovar. Sitter inte alls och indoktrinerar henne med svordomar. Varken på finska, norska eller på andra utrikiska språk. Promise!

Men kill me... Jag dör faktiskt inte om ungen svär. Så till vida att hon använder det för att förstärka en mening. Jag tycker inte att det är katastrof. Jag gör det, andra gör det. Varför skall inte hon få? Egentligen?
Men ja, självfallet är det inget jag önskar att hon gör. Per dags datum har det skett tre gånger mig veterligen.

Senaste gången i söndags... Ni vet då jag "äntligen" hade fått min mattebok. Död, skräck och fördärvelse.
Ungen hade nog fattat att det inte var en bra bok. Jag hade sagt att det var en tråkig bok för vuxna med konstiga, svåra tal i ...

Ungen kommer några timmar senare innan vi skall äta middag och där ligger den bland annat bröte på bordet:
"Mamma, är det din jävla bok som ligger där?".
Jag satte kaffet i halsen och förklarade att sådär får man inte säga.. Det är en tråkig bok... men ingen jävla bok. Ungefär så... fast bättre.
-host-

Ingen är perfekta i sitt föräldraskap. Jag i detta läge skyller på finnarna. Det var finnarna som "trollband" talibanen med sången. Deras fel, aldrig mitt!

Jag menar - jag har faktiskt aldrig gjort fel! Ni fattar det va?
Dessutom dansade hon till dansband oxå ... So I guess that makes it even? Huh? ;)







Kommentarer
Guess who?

Nej nu känner jag att även en frimodig öppensinnad tomte som jag måste protestera. Vad är det för stil E???? Tänk på barnet.....DANSBAND....Pfffftttttt!

2012-05-08 @ 15:45:43
Hondjur

Ha ha! Jag vet. Förlåt.

Alla har vi våra brister! I am so sorry allmighty tomte! :p

2012-05-08 @ 15:47:58
URL: http://etthondjur.blogg.se/
Anonym

Al is forgiven ♥ Passa dig bara så att inte K börjar lira knätofs för lilla tallisen....Brrrrrrrrrrrrrrr

2012-05-08 @ 15:51:04
Ann

Hahahahahahaaaaaa. Var glad att hon inte klippte sönder boken för att befria dig från den :)))))). Men jag förstår att jag är förlåten för att jag spelade Folklår för mina ungar........

2012-05-08 @ 16:05:25
Josefin

Hahahahaha

2012-05-08 @ 16:45:42
URL: http://tankeninommig.blogg.se/
C

"Det är sådana som mig som gör att det går åt helvete för dagens ungdom...."



Hahahaha.. jorå, så är det!



Och - Skitfin bloggdesign Vacker!! <3

2012-05-08 @ 16:52:08
URL: http://missmorphenes.blogg.se/
Tina

ha ha ha jag garvade högt när jag läste det om matteboken på bordet :-)

2012-05-11 @ 15:13:30
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com
Alice

Man märker att det är Sanna

Den underbara lilla solstrålen <3

2012-05-27 @ 19:43:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0