Semestertider och sånt där...

 

 

Semestern är över och nu är det dags att ta tag i den där verkligheten igen. Plugget, jobbet, dagis och allt det där andra ni vet ...

Men fy fasen, så fint vi har haft det! Strålande sol, hav, en mormor, finaste Carro och hennes p... Listan kan göras lång.


Semestern var för kort och trots att jag är så in i bomben tacksam för mitt jobb så suger det lite att man vet att man inte kommer ha någon semester i år... Oh well, man kan inte få allt.. och hellre får jag faktiskt pengar! Sådan är jag :)

 

Danmarksturen blev ingen Danmarkstur. Vi blev grundlurade. Eller ja, han som köpte biljetterna blev det i alla fall. Vi blev lovade guld och gröna skogar vilket tydligen var lögn och well, det kändes ovärt helt enkelt!
Biljetten är ombokad och vi kommer åka tidigt en morgon för att istället spendera dagen i Danmark.

 

Men vad gör väl det när det som sagt finns ombokningsbart?

 

Vad vi gjorde istället? Parkhängde i solen ofc. Lovely! Några timmars allsång och öldrickande innan vi begav oss någon timme till Rockbaren...och ett par andra ställen.

 

Själv lurade jag på de andra på en spårvagn och lyssnade på trubadurmusik på kungsport en timme eller så innan jag tyckte det var läge att ansluta till de andra. Fantastiskt!

 

Och så var det ju jobbhelg dårå... vilket vi inte ens behöver prata om. Jag tror nämligen det var "alla idioters söndag" igår. Herre min je, vad mycket korkade folk det finns! Jag lovar!

 

Oh well, måndag mina vänner. Dags  att springa till dagis...
Man kan ju lixom inte ha semester hela tiden!

(eller ....wtf...why not?) :)



Kommentarer
Lina

Frukost? Du är inte klok hihi! Nog för att den var god men som frulle... :D Hoppas allt är bra med dig och finaste lilla - stora - tjejen och att ni får en underbar dag!



kraaam

2012-05-23 @ 06:51:36
URL: http://ninninusens.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0