Detox!



Det här med beroenden är svårt! Riktigt svårt! Alla är vi beroende av något. Många av oss är beroende av fler än en sak.

Själv har jag flera beroenden. Ett av dom är: Aromat!

Denna vansinnigt goda, gula krydda. Det finns verkligen ingenting som slår Aromat.
Maten smakar inte gott utan aromat på. Den blir på något vis död, smaklös, menlös.
Ja, jag förstår egentligen att det bara är min hjärna som säger det till mig. Men lik förbaskat är det ett reellt beroende. Ett måste. Ett behov!
Jag behöver inte ens äta om det inte finns aromat hemma. Så illa är det!
Även fast jag vet hur mycket slaggprodukter det är i, även fast jag vet vilket gift det är!

Och eftersom vi alla vet hur nyttigt aromat/glutamat är för kroppen tänkte jag ge kroppen en chans att återhämta sig. Avgiftning. Detox!
Från att äta minst en burk i veckan känns det här onekligen: Jobbigt!
Jävligt jobbigt.
Jag tror jag är inne på 5 dagar utan nu. Jag är ren. Men jag är jävligt nära ett återfall dock. Det är jag!

Det mesta av mat smakar faktiskt som bajs. Och nej, ni behöver inte komma med tips om andra kryddor. Det är inte det, det handlar om. Jag behöver min aromat!

Som nu till exempel: Jag skulle döda för en smörgås med skinka och aromat på.
Men eftersom jag inte har aromat så kan jag lika gärna skita i hela mackan och ta en kopp kaffe till!


Må detta snart vända!

Ha en fin dag Alla ni där ute!
Vad är förresten NI beroende av? Dela med Er! :)



Kommentarer
Ann

Håll ut Elin, håll ut.:)Det här är lika jävligt som vilket missbruk som helst. Spånar på om det tar samma tid att få ner som med socker. Det rör sig i så fall om en till två veckor. Men skitduktig är du verkligen.

2010-11-03 @ 08:02:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0