Friends they come...


Friends they come, and friends they go.
and nothing really last´s forever.

Helgen tog faktiskt slut den här gången med även fast den har känts fruktansvärt lång. Tung. Många saker som har hänt helt enkelt.
Det känns som att det är en period som många mår dåligt just nu. Vissa mer, vissa mindre.
Många har svackor, många faller och många behöver förändring.
Är det hösten som gör det eller är det något annat? Vad tror ni?

Den bästa medicinen mot svåra tider är i alla fall att aktivera sig.
Det funkar åtminstone för mig. Hålla igång. Se resultat.
Därav tog jag tag i lägenheten. Fick städat en hel del och satt på plats de nya vitrinskåpen. Nu fattas bara sakerna som skall placeras i skåpet. (se bild)
Vardagsrummet blir onekligen mysigare och mysigare!
Jag längtar tills jag får hittat en skena och ett draperi som kan dela av rummet i två.
Man tycker ju att det borde finnas relativt billigt någonstans?!
Tips Anyone?

Sedan kom jag till projekt: Skrivbordshelvete. (se bild ovan)
Tänk Er 16 lösa brädor med tusentals hål och pluggar. Varav ingen bräda passar någonstans alls. Helt fantastiskt var det!
NOT!!

Det slutade med att jag jag lade en skiva provisorisk på några brädor. Den synkar i ett par hål i alla fall och den är såpass stabil att Liten inte kommer kunna välta den oavsett vad hon än gör med den.. men ehm.. det är typ 12 delar kvar. Vad gör jag med dom? :o

Just det ja! Jag har fyndat!! Bigtime!
Jag och lilla skrot var nämligen på loppis idag! ;)
Jag skall visa er imorgon. Jag är sjukt nöjd! Jag måste verkligen, verkligen försöka hålla koll på mer second hand/loppis affärer.
Man kan faktiskt göra hemskt bra fynd där!

Innan ögonlocken faller igen passar jag på att säga godnatt.
Godnatt alla fina vänner. Tack för att ni står ut!
Jag skulle falla så hårt om ni inte var dom ni är!
Ni är alla stjärnor på min vackra stjärnhimmel och jag är vansinnigt lycklig som får ta del av det!


♥♥♥


Kommentarer
Ann

Men fick du ingen bruksanvisning med till skrivbordet? Det kommer ju för fasicken att braka ihop - när du minst av allt önskar det. Sätt Linas snickarsambo på det där.

2010-11-01 @ 09:09:34
ina-bina

Det är absolut hösten som är boven i dramat (för mig i alla fall)! Naturen är jättefin, men nu börjar det bara bli grått... mörkt... tråkigt och ruggigt... Mindre kul! Men du är duktig som är igång :)



Och tack förresten, kram på er tillbaka :P

2010-11-01 @ 19:39:27
URL: http://inabina.blogg.se/
Lina

jag ÄLSKAR loppis!! Berätta, berätta vad du fyndat! :D :D Hoppas ni haft en underbar dag? massa kramar

2010-11-01 @ 20:19:46
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Jen

Ha ha! Plutt, vad du är duktig! :D



Sv. ja, jag lever. Släckte ju inte pumpalyktan! :P

2010-11-02 @ 12:26:54
URL: http://pansky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0