Mafia Wars get together!




Ungefär när Liten föddes och nätterna var väldigt långa .. så hittade jag "Mafia Wars" på facebook. Det började som ett litet menlöst tidsfördriv.
Man spelade lite nu och då .. Man spelade kanske inte på ett par månader. Ibland mer, ibland mindre. Men det var inget man tänkte speciellt mycket på.

Mycket har skett sedan dess. "Mafia Wars" kan nu liknas vid ett heltidsjobb. Precis som ni andra lirar Farmville, WoW och Sims.
Oh my, vilket beroende det har blivit!

Det jag dock tänker tillägga är att spelet i sig faktiskt bara är halva glädjen. Om inte mindre.
Det fantastiska är alla underbara människor man har lärt känna! Alla med samma intresse!

Vi pratar via skype, forum, och telefon. Vissa har man träffat. Andra inte.
Men de flesta -vill- man ju någongång träffa!

Här för en vecka sedan gjorde vi slag i saken. "Mafia nerds get together at Liseberg" ;)
Lisa från Uppsala, Sandra och Jojje från Gbg och Åsa från Orust.

Vi möttes upp på Liseberg en fredag eftermiddag. Alla lika nervösa men taggade. Jag till exempel, var nära på att åka hem igen så pirrig var jag.
Men ack, vad jag förtog mig. Vilka människor! Klick, klick!

Några öl på "Tyrolen", en månskenstur i kållorado och en massa snack! Obetalbart!
Kvällen som man kanske inte trodde skulle bli jättelång slutade vid 23.00 tiden och några av oss drog vidare till Rockbaren!

Det pratas om en ev. kryssning framöver. Kan nog bli trevligt om det blir av!

Tack för en fin kväll mina nyfunna vänner! Jag ser fram emot en repris!
♥♥♥



Kommentarer
Pia Swärd

Åh !! Jag önskade att jag kunnat vara med.. avis



<3 <3 <3

2011-08-11 @ 12:34:45
Åsa

Tack själv! Jag hade nog aldrig trott att det skulle va så förbannat kul! och jag ser också fram emot en repris =D))))

2011-08-11 @ 12:39:00
Conny Rhedin

Visst är det underbart med bart...Åk Kållerado naken nästa gång och ta på kläder efteråt insted...Hihihi...goa e ni...Nästa gång skall Kålle o Ada försöka följa med...;)

2011-08-11 @ 12:58:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0