Bättre med våldtäkt än Ekobrott?



Det är tydligen mer Ok att våldta än att förskingra pengar!

Förbannad. Arg. Upprörd och framför allt Ledsen blir jag när jag kommer på mig själv med att inse hur verkligheten funkar.
Uppvaknande!
Jag förstår inte hur systemet funkar. Jag gör det bara inte!

Hur kan det vara så att det är mer ok att förstöra en människa för livet? Att sätta ärr i själen som aldrig försvinner?
Att trycka ner en människa till de grader att hon kanske aldrig blir sig lik igen.

Hur kan en vuxen man tränga sig på en liten flicka. -I- en liten flicka och knappt få något straff för det när en ekobrottsling får det trippla straffet?

När blev pengar viktigare än människan?
Och framför allt: Hur i helvete tänker systemet? Vad är det för fel på systemet?

3 år för en våldtäkt. 3 år för att förstöra en människa. 3 år för att ge en människa eviga mardrömmar och livslångt lidande.
12 år för att förskingra pengar.

Jag säger inte att det inte är illa att förskingra pengar. Självfallet kan man även förstöra människoliv på det viset. Företag som går i botten och andra olika scenarion.

Men logiken? Vart är den?
Jag vill veta hur det resoneras!

3 års fängelse för något en människa blir ärrad av livet för. Har han "tur" kommer han ut efter halva. Och kan göra om samma sak igen.
Det skrämmer mig. Det skrämmer skiten ur mig.
Jag blir rädd när jag tänker på att mitt barn skall växa upp i det här.

När blev världen så in i helvete kall?



Kommentarer
Lindalou

Nej, det är ett konstigt system. Jag håller med dig. Men pengar är visst viktigare än allt. Det är tragiskt..



Jag önskar dig en fin helg med mycket sol!!



Kram

2011-09-23 @ 15:16:10
URL: http://lindahlou.wordpress.com/
Isabelle

Kolla gärna in min sminkvideo hihi vem vill inte se den liksom ;)

ALLA VILL SMINKA SIG SOM MIG :D

http://www.videofy.me/v/280357

2011-09-23 @ 15:50:22
URL: http://isabellealberti.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0