On the road Again...

Och det snöar, snöar och snöar...

Vackert måste man säga det är... Lite trollskt. Lite magiskt. Jag kan inte låta bli att känna mig lite lycklig när jag blickar ut över landskapet.
Mörkt, vitt och inte en bil på vägen...

I baksätet hörs Nils Karlsson pyssling. Möjligtvis ett och annat gnäll som låter: mamma, jag orkar inte mer nu. Och det är ju faktiskt inte ett dugg konstigt. Klockan är kvart över tio och ungen är fortfarande vaken. Inte sovit alls. Precis som på vägen upp.
Märkligt hur de små liven lyckas att trotsa den där tröttheten!

Vi har självfallet stannat till en del... Middag på en vägkrog utanför Örebro. En halvtimmes lek på Ikea i samma stad.
Ett par, tre stanna och röka/leka jaga (sträcka på benen) stopp har det oxå hunnits med.

Nu är det 5.2 mil kvar och st skall onekligen bli skönt att lämna bilen några dagar. Även fast när sant skall sägas s har jag uppskattat de här bilturerna. De har gått så smärtfritt och jag njuter av att bara se naturen swisha förbi!
(även alla 3 miljarder träd vi har skådat)

När vi kommer hem väntar te och film. Harry Potter. Började i förrgår men någon (läs: tant) somnade efter tio minuter.
Ny dag, nya försök!

Imorgon väntas en jävla organisation med alla karlns tusen saker han tagit med samt lite påskpyssel och jobb.

Vad fördriver Ni påsken med?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0