Låg jag inte precis och krystade?

 
 
Håller som bekant på att packa. Har gjort iordning förrådet from hell nu. Och ni anar inte vilken lättnad det är! 
Sheisse, vad jag har slängt saker... Och smärtan över att behöva göra sig av med saker är -inte- helt ok! 
Inte alls faktiskt! Oh well... Mindre att flytta. Man får tacka! 
 
Men så kom vi till alla (och då menar jag jäfligt många) säckar med barnkläder... En del har gått till de svunna jaktmarker. Ni vet alla de där med kräkfläckar på magen och grötfläckar på benen...
Resterande har gått till bättre behövande med mindre barn än min taliban. 
Av egen erfarenhet vet jag att barnkläder kostar och som småbarnsförälder har man det inte så himla fett. Inte så att det stör i alla fall.

Jag vet dessutom hur in i bomben tacksam jag har varit för allt jag faktiskt fått ärva och har fått under tiden Talibanen var liten. Herrejesus, så jäfla tacksam jag är! 
Från människor jag både känner och inte känner. Från människor som läst bloggen eller vänners vänner. Det har verkligen varit helt fantastiskt! 
Därav skänker jag självfallet även våra kläder vidare... Kan de göra nytta är det skitbra!
 
Och nu när jag sitter här och tvättar, viker och går igenom alla Talibanens bäbiskläder kan jag inte riktigt fatta att hon verkligen varit så liten. Vart tog tiden vägen? Samtidigt som jag i samma andetag minns den stora magen, krystvärkarna och rummet som kryllade av läkare och skitläskig uttrustning... 
Var det inte igår? 
Var det inte bara någon vecka sedan jag gnällde om en trasig muttolainen och att aldrig skaffa fler barn? 
Idag skulle jag gärna ha ett par tre stycken till... Men fråga mig om ett par timmar så har nog det gått över iofs...
Men visst blir man sentimental av alla de där små plaggen, alla minnen... 
Herregud, så lugnt och skönt det var framförallt :)
 
Nej, här blir det minsann inga barn gjorda... Jag skall gå och jobba istället. 
Lyssna på skrikande ungar och inse att fler barn är en skitdålig idé! 
Hade dessutom aldrig kunna toppa det jag redan har. Hon är ju faktiskt ganska enastående! 
 
Well... Off we go! 
...Med bäbisdoft i näsan...
 
 


Kommentarer
Pax

Hon är verkligen enastående! Henne gjorde du bra hörru! (Jag tar dock åt mig lite ära med kryst-coaching och navelsträngsklippning! :p )

Svar: Det bör du! Tack - för både hjälp och cred ;))
Om Hondjuret

2012-08-28 @ 14:47:21
URL: http://sookie.blo.gg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0