Och -där- gick hela jävla systemet åt helvete...


Så går man hela dagen i någon jävla sorts ångestdimma för att man vet att man skall träffa kräket. 
Kräket som på papper står som talibanens pappa. (vilketjävlaskämt)

Talibanen berättar flertalet gånger att hon inte vill träffa honom. Att han är elak. Att hon inte förstår varför hon måste träffa honom. Dumma pappa. 

Jag försöker vara tyst. Säger att vi måste stå ut en timme. Sedan kan vi gå och hitta på något annat. Att människorna blir arga om vi inte kommer. Att hon får sitta i mitt knä. Att jag är där med henne hela tiden.
För det är ju sanningen. 

När vi hade det sista mötet undrade socialtanten hur gammal talibanen var ... för hon har väl precis fyllt fyra va, säger hon...
Eh jo, Hur så - undrar jag...
"Ja, då är det ju inga problem för dig att styra henne! Säger du bara att allt det här är jättebra för henne och att hennes pappa är jättebra så tror ju hon på dig" 
Och precis ungefär där höll jag på att slå in pannbenet på henne. 
Återigen - Har ni inte hört vad jag sagt repeterade gånger i över ett år nu? Vad är det ni inte förstår?

Kastar Ni in era ungar i hajars gläfsande käftar? Skickar ni era barn till krigshärjade land? Släpper ni iväg de med främmande svartjobbare som mest sysslar med olagliga affärer? 
Nej, jag tänkte väl det. Och det gör nämligen inte jag heller. 
Sedan ligger det självfallet mer i botten än detta ... Men ja, allt passar sig inte här.
 
Så nej, jag tänker inte ljuga för mitt barn. Eller manipulera henne. Varför i hela friden skulle jag? 
Och vad tror de egentligen? Vad skulle komma för gott ur det? 
Är det -någon- som förstår hur de tänker? 
För min del tycker jag inte det verkar som om att de tänker alls. 

I övrigt konstaterade de att de övervakade besöken inte fungerade alls ... Nähä, hur kommer det sig undrade jag återigen...
"Nej, men ni kommer ju ingenvart. Det trodde vi att ni borde gjort vid det här laget. Ni får gå på samarbetssamtal hos Familjerätten för det här och ta det den vägen" 

Återigen: HAR NI HÖRT VAD I HELVETE DET ÄR JAG SÄGER ERA JÄVLA INKOMPETENTA IDIOTER?
 
Idag skulle vi som sagt träffats ... Han kom inte. 
Inte ett ord, inte ett mess. 
Jodå.... bra där ... Pappa! 


Fy fan, vad mitt hjärta värker. Så enda in i helvetet faktiskt!


Kommentarer
Pax

Fy FAAAAN vilket as han är!
Han kom inte men det gjorde DU och det borde få soc-idioterna att inse att du är normal men inte han!
Förövrigt tycker jag att en brevbomb till den där karln och en till soc-tanten skulle vara i sin ordning! (Jag har kontakter btw :p )
Älskade, älskade vän, stå ut. Att han inte dök upp KANSKE är ett tecken på att han börjar tappa intresset? I'll pray for it.
Och jag älskar dig och Sanna oändligt mycket! <3

Svar: Haha! Jag skickar adressen! ;) Sedan får vi bara hoppas på det bästa ..
Vi älskar dig med! <3
Om Hondjuret

2012-08-15 @ 02:23:50
URL: http://psykasen.blogg.se
cicci

Ja att han inte dök upp o ej hört av sig borde ju va till fördel för er i denna jobbiga situation. Låt honom göra bort sig så ber vi att myndigheterna kanske inser det uppenbara tillslut. Många kramar till er <3

Svar: Man kan hoppas.. det är det enda jag gör nu! Stor kram gumman! <3
Om Hondjuret

2012-08-15 @ 21:52:39
Achilles

Lätt som en fantastisk karl via din berättelse =/ Jo Wacken och Metalcamp var helt sinnesjukt bra hoppas du får tid någongång att hänga med, hade nog gjort dig gott.

Lycka till med soc tanter, ungen din och allt annat som kommer i din väg.

Rock on / Paret Hårdrock

2012-08-16 @ 13:52:25
URL: http://achillesblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0