Skadeglädje - Jo, det funkar faktiskt!

 
Jag kan inte låta bli att känna lite ... skadeglädje? 
Jag tycker det är ljuvlligt att se människor i arbetskläder. Det var en del veckor sedan. 4-6 veckor. 
I alla fall för de flesta. 
 
Jag tycker det är skönt att rutinerna skall börja råda igen. Det var inte en dag för tidigt.

Det gör mig lixom på något vis lite avundsjuk att se alla dessa människor som kommer och handlar av mig ... Jordbgubbar, grillkol, folköl och strandprylar. 
Inte för det... Jag har oxå varit på stranden. Jag hade bara velat vara där lite mer. 
 
Sedan gillar jag när det är lika för alla... Ingen jobbar - alla jobbar....
(sedan att jag var arbetslös ett jävla tag det är det väl ingen som skall prata om va) 

Länge leve dubbelmoralen och allt det där... 

Nej, det är skönt att allt blir som vanligt på måndag. I alla fall för de flesta! Minsann! 
 
Och ni vet att: Nu är det snart vinter mina vänner. Fy farao, så fint det skall bli! 

God Jul! 
 
(och för bövelen... ta nu detta med en gnutta ironi och salt ... Jag är faktiskt bara glad att allt blir som vanligt igen) :)


Kommentarer
Ann

Skadeglädje är det enda sanna....... Som när man hukar sig vid ett stort kantarellstånd samtidigt som man ser i ögonvrån att det är folk på väg dit och skriker NEEEEEJ när dom får syn på mig. Lovar att leendet gick från öra till öra, fast jag var finkänslig nog att vända mig om först :)))))

Svar: hahaha! Underbart! Och faktiskt inte elakt ens.. ;)
Om Hondjuret

2012-08-03 @ 15:46:00
Jen

Så sant så med skadeglädje, men jag har faktiskt semester i 2 veckor till. Mohahaha! ;)

Svar: Haha.. vissa har det då bra ser jag! ;) Vart är Göteborgsbesöket i planeringen dårå? ;)
Om Hondjuret

2012-08-06 @ 09:59:22
URL: http://pansky.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0