Det går bra nu...

...Sådant här väder vill jag ha...fuck Off Emil....


Det börjar ske en del förändring i hemmet. Vilket verkligen, verkligen var på tiden.
Det har kommit lite saker i på väggarna i badrummet, talibanen har fått hyllor i sitt rum. So far, två stycken som kan underlätta lite...
Fönster har fått hela(re) tätningslistor runt sig och gardinerna fladdrar inte längre. Skönt.
Och en hel del annat smått och gott.

Som om inte det vore nog har jag spenderat de två sista dagarna bakom en kassa-apparat i röd skjorta.
Ingen kan kalla det för hjärnkirurgi men vad fan, vad skönt det känns att livet inte bara står på "hold" längre.
Det går Framåt.

Nu åker vi och hämtar Talibanen innan vi far till Jysk för att kolla in en rullgardin och en avskiljare till vardagsrummet.
Jag är Lite trött på att sängen tar upp i princip -hela- vardagsrummet.
Lever man på liten yta får man försöka göra det bästa av skiten helt enkelt!

Hur bor Ni?
Stort/Litet/Och hur Många människor?




Kommentarer
Tina

jag har en trea på 90 kvadrat.

Det var lite stort när jag bodde själv här under hösten, men sen fick jag en inneboende 1 december.

Jag gillar stora ytor med inte alltför mycket möbler.



2012-01-04 @ 16:40:46
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com
T

Två vuxna, ett barn, en nakenhund och en guldfisk på femtiosju kvadratmeter, inkl en liten tvättstuga.

Den du;)

Hemligheten: ha inga saker "för att det är snyggt." Det är inte snyggt med damm, blåmärken på smalbenen och raseriutbrott. Tänker man "men den tar knappt plats" lite för många gånger blir det kaos. Med få, snygga och funktionella saker blir det...perfekt! Tänkte dra nåt om miljön också, men insåg att jag är lite fel människa för det. Puss!

/ er feng shui jesus

2012-01-04 @ 20:32:48
URL: http://www.starfucced.se
Nästa T :-)

Bor bedrövligt stort och samlar på allt. :) faktum är att vi har nästan 100 kvadrat biutrymme som bara samlar skräp. Men jag tröstar mej med att allt inte är mitt fel iaf. :)

2012-01-04 @ 21:18:53
Kia

Gift med en bra-att-ha-samlare, inte bra. Men lyckligtvis har vi ett uthus och ladugård med många skrymslen att samla på...tycker inte om. Som barncykeln som blev påbackad för ett antal år sedan. Ägarinnan har flyttat hemifrån och fått egna barn, men cykeln står kvar.

Annars är vi tre i familjen på 130 kvm, alldeles för litet och ständigt pågående renovering någonstans i huset. Men bara kärleken och överseende kan överleva bland dammråttor och kaos så är det ok :D

2012-01-04 @ 22:43:01
cicci

2 vuxna o 1 barn i en 3,a på ca 85 kvadrat. Lägenheten e bra planerad med stora ytor så den känns större än andra lägenheter med mer kvadrat. Ja du vet ju hur lägenheterna på rådhusberget ser ut :)

2012-01-05 @ 10:47:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0