Hidden Stars...


...Klicka på bilden för att komma till lapptäcksgudinnan...


Jag har haft privilegiet att träffa många underbara människor under åren som jag har bloggat.
Vissa av Er har jag träffat på nyligen medan vissa har hängt med i flera år.
Tia - vi kan kalla henne det är en av det som hängt med i några år nu... Ungefär sedan Talibanen låg i magen och kallades för Tarzan skulle jag tro.
Då jag var övertygad om att det låg en liten pojkbäbis därinne som kulle heta Nathaniel.

Jag minns inte riktigt men vi sprang på varandra när hon lottade ut babytäcken/lapptäcken. Jag blev såld. Dom var så vansinnigt fina. Jag menar . kvinnan är vansinnigt och då menar jag VANSINNIGT duktigt på det hon gör.
Det slutade i alla fall med att jag plötsligt hade välrdens finaste babytäcke i min ägo.
Sanna älskade att ligga på det och kika och utforska alla figurer som fanns på det.

Tyvärr var det en av sakerna som blev förstörda i branden. Som så mycket annat.
Jag var ganska förkrossad. Det är ju de där personliga sakerna som verkligen betyder så jädra mycket!
Men snälla, söta, fina kvinnan - gjorde ett nytt. Samt även med en hyllning till älskade Herr Greger, min kattskatt och "förstfödde" på. Hon tänkte verkligen på allt.

Inte nog med det - innan jul kom en liten tyst kommentar om vi hade kvar samma adress. Om hon fick lov att skicka oss en julklapp.
Denna snälla undebara människa som jag tyvärr ännu aldrig fått chansen att möta irl ännu.

Det Ni ser på bilden ovan var det vi fick.... Samt ännu ett par supersöta grytlappar med julmotiv som jag självfallet inte fick fotat innan jag fick tummen ur och skriva det här inlägget! Grytlapparna som jag blivit så förälskad i eftersom de är så vansinnigt söta...
Har varit på väg att köpa dom i ett par år nu men det har alltid kommit saker imellan.. såsom ekonomisk kris och att Tia haft lite för mycket att göra! :)
Men nu är dom äntligen mina!

Kudden ni ser är Sannas - Hon älskar den och vi brukar sjunka till den på kvällarna. Den bor i Sannas rum och går under lite olika namn. Just nu heter den bara Blubb!

Jag vet inte hur jag skall kunna återgälda henne.
Kvinnan är fantastisk!

Kika in i hennes blogg för att se allt det fantastiska hon har pysslat ihop. Jag lovar att ni inte blir besvikna!

Tack, snälla, rara Tia!
Jag hoppas jag en gång får chansen att bjuda dig på fika och diskutera allt det där mellan himmel och jord med dig!
Du är en av människorna som gör världen till en vackrare plats!

Stor kram från mig och Liten Skrothög! ♥
...Minibäbis på första lapptäcket....


Kommentarer
Tina

åh, jag blir mållös, rörd.

Tack allra sötaste raraste du för alla fina ord. De värmer i hjärtat på mig.



En dag ska vi träffas irl över en kopp kaffe.



KRAM

2012-01-27 @ 17:58:53
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0