♥ Day 1 - a song that makes you laugh ♥

Det var ungefär ett år sedan sist och musiken är ju själens syre, eller hur? Så vi kör en omgång till va? 


En sång som alltid, Alltid får mig att må är denna:


 
...klicka på bilden för att komma till låten och youtube...
 
Ksmb, The lyckliga kompisarna, The Kristet Utseende m.fl är musik jag alltid bär med mig i hjärtat. 
De lyfter gråvädersdagar och jag blir sådär varm inombords som man blir när man kanske inte tänker på något specifikt men man känner igen känslorna från förr som sprider sig sådär fint i kroppen...
 
Än idag kan jag minnas festerna där hos P i det gula huset bredvid biblioteket. 
Jag kan minnas alla nätter jag har sjungit denna på stadens gator tillsammans med andra vackra (likvärda) texter...
Och till och med minns jag gånger jag dansat runt med skurmoppen och skrålat för full hals. 
Och det känns fint.

Och jag blir glad. Väldigt glad!


Kommentarer
Sten Broman

En förbannat bra text! I korthet skulle man kunna dra paralleller till det slemlösa samhället vi har just nu där brödrosten får ses som ett surrogat för den utsatta människan och torsken får symbolisera patriarkatet. Hurvida textförfattaren varit inspirerad av Freuds teser om hysterikor får vi låta vara osagt men det finns en tydlig nyans av Jung mentalitetom än odefinierad. ;)

Svar: Jag tror väl kanske mest han var full? Men det är klart.. din teori kan funka den oxå! :p Freud har ju för övrigt en hel del intressanta synpunkter! ;)
Om Hondjuret

2012-07-02 @ 14:23:48
En som var med när det begav sig..:)

Ksmb <3 En av mina första konserter var deras första avskedskonsert i Tavestaskolans matsal. Det blev några stycken avskedskonserter till för dom efter det..:)

Svar: Menåh! Jag är avis! Bigtime!! Men -host- ..Börjar farbror bli lite gammal kanske? :P
Om Hondjuret

2012-07-02 @ 14:43:46
Achilles

Du borde kolla upp Trollfest samt Korpiklaani de är riktigt bra humörshöjare också. Har två st låtar i de senaste inläggen som du borde kolla denna gråmulna måndag. Ha det bäst / Firefist

2012-07-02 @ 17:23:33
URL: http://achillesblogg.se
Anonym

Pffffftttt! Jag???? Gammal????? Passa rej så jag inte slår dig med käppen..:)

2012-07-03 @ 15:34:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0