♠ Day 7 - a song that you know all the words to ♠

 
När jag var ung så var jag så in i helvete ocool. Det är lixom inget skämt. 
Jag är kanske inte överdrivet social nu förtiden... men då skulle ni träffat mig för 20 år sedan. Herre min jesus, så osocial jag var. 
Jag bodde på biblioteket. Spenderade min fritid där. All fritid jag hade. 
Jag läste där. Jag läste hemma. Jag läste på vägen till och från skolan. Det var ungefär det den tiden bestod av. Sedan har jag fortsatt att läsa mycket. Böcker är flykt. Böcker är bra. Hindrar en från att bli sådär förstoppad i hjärnan. 

Nu var det inte dit vi skulle komma ... vi skulle komma till att jag lyssnade ju inte sådär jävla mycket på musik på den tiden... förrutom det morsan spelade och det vet jag inte om vi skall gå så noga in på ... 
Vi kan säga såhär: Jag kan fortfarande i princip -alla- Jahn Teigen´s texter och Peter Cetera ligger mig varmt om hjärtat ...Detsamma med Elvis och Rod Stewart. 
 
Man kan säga att när jag flyttade tillbaka till Sverige när jag skulle börja högstadiet så var jag jävligt handikappad när det kom till musik. Hade inte hört ett skit. Abba och Elvis var inte så jävla mycket att briljera med helt enkelt! 
 
Tack och lov för fantastiska människor även där som guidade mig rätt ... 
Här kan vi nog tacka exet aka den långhårte jäveln som presenterade detta eminenta bandet som än idag ligger på topp 3 listan över de banden som alltid funkar att lyssna på. Som man alltid blir glad av att lyssna på. 
Till Misfits kan jag både dansa, sjunga och sova ... De fyller helt enkelt alla funktioner som behöver tillfredställas när det kommer till vad man vill ha ut av musik. 
 
Sedan kan man väl tacka honom för all annan trallpunk, Bengt Zendh och en jävla massa annat konstigt med ... Mycket kan man säga om karln - han är inte klok på en fläck - men musik, det kan han! ;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0