♥ Day 9 ~ A song that you can dance to ♥

 
 
Ibland så kan jag dansa. Oftast med 7 i promille. Men jag dansar i alla fall. 
I övriga  fall så kan det även ske om jag blir lurad. Som i det här fallet. 
Jag surade i flera veckor över att jag gått med på att se Larz-Kristerz som en god gärning. På min Födelsedag. 
What the hell was I thinking kan man ju undra?! Men den där snälla lilla flickan i mig behövde bejakas så jag trotsade alla mina fördomar och följde med ovannämnda på spelning i Stenungsund.
Sedan blev det nog både Kungälv och Borås om jag inte minns helt fel.
 
Det är något speciellt med dansband. Eller ja, med folket som är på sådana tillställningar. 
Det är så väldigt -avslappnat-. 
Det finns heller inga brats ... och inga 20-åringa blonda flickor utan varken hjärna eller tyg på kroppen. Eller ja, minimalt med tyg som det brukar vara om du går på div. övriga ställen.
 
Folk häver bärs, sjunger, skrålar och dansar som att det vore den gladaste dagen i deras liv. Och vad vet jag, det är det kanske. Men stämningen mina vänner, stämningen. Den är underbar! 
Det var nog det i kombination med att Larz-Kristerz faktiskt är helt überbra som jag föll för. 
Jag skäms lite nu men det är sant. Sedan är jag säkert lite partisk... Och jag skulle aldrig få för mig att lyssna på någon annan form av dansband... Men det här går verkligen hem. Det gör det!
 
Och jag tackar för kvällen de körde hem oss i bussen när vi råkade fastna i kungälv. Och jag tackar för att de spelade min låt bara för mig när jag fyllde år. 
Och jag tackar Malin, deras fantastiska kvinna som säljer t-shirts och annat plotter.. 
Och jag tackar för att de alltid är så jäfla glada ... Oavsett hur onyktra folk är! 
Och jag jag tackar J´s syster som hämtade oss i Stenungsund x antal timmar efter utsatt tid då flickebarnen hade det alldeles för roligt. 
 
Håhåjaja.. Så tant dansar minsann. Ofta, mycket och länge. Men det skall vara på "bonnetillställningar" där inget är så jävla krystat. Då får det fint minsann. Och helvete så kul det är.
Och jag hoppas minsann att det kommer ske snart igen! ;)
 


Kommentarer
Pax

Oh sweet lord! Vilka underbara minnen! Fy fasen vad kul vi hade och SJÄLVKLART ska vi göra det snart igen! We have to! We owe it to the dansbandsluder inom oss! <3

2012-07-27 @ 09:11:59
URL: http://psykasen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0