En hel jävla dag all to waste?

 
...Slapptask...
 
Jag minns inte sist jag hade möjligheten eller lugnet i kroppen att spendera precis en hel dag i soffan. Om man nu bortser från de där behoven som att kissa, rulla cigg och hämta mer dricka ungefär. 
Idag tog jag mig tiden att faktiskt göra just det. En jävla dag. All to waste men fy fasen vad behövligt det var. 
Livet går oftast i 120 km/h annars. Man behöver sakta ner då och då. 
 
Det var länge sedan jag kunde läsa en hel bok under en eftermiddag.. Men idag minsann plöjde jag igenom en hel bok. 
Den var vidrig. Jag mådde illa, jag blev ledsen och jag blev berörd. Boken är välskriven, beskrivande och stundtals så känner man en bitter smak av kräk och vanmakt i munnen. För att livet faktiskt kan vara så jävla vidrigt. 
Att människor kan vara så in i helvete elaka. 
Man vet om det - men man upphör aldrig att förvånas!
 
Jag pratar om boken: "Såld", som är skriven av Vera Efron.
 
En bok om trafficking. Människohandel. Prostitution, våld, övergrepp och förnedring.

Man öppnar upp ögonen lite. Vaknar lite. Man -bör- läsa boken. Så kanske fler blir lite mer uppmärksamma på problemet. För att det är utbrett det råder det inga tvivel om. 
Frågan är väl hur man kommer åt problemet. 
 
Avslutar kvällen med lite Wallander. Klockan ringer 06,00 imorgon. Ljuva liv! 

Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0