Lassgård och Mikkelsen - bättre än Porr!

 
Frågar ni mig vad jag har gjort de senaste dagarna så vet jag inte riktigt om jag minns. 
De har mest passerat. Aningen för fort och utan att man riktigt hunnit med. 
Dessutom är jobbhelger ganska relaterat med mindre bloggeri. För när man kommer hem efter nio snåret på kvällen så är det på ett ungefär middag .. där du slår ihop alla mål du missat tidigare under dagen och sedan regerar det där satans paltkomat igen. 
Så är det oftast någon film på tv - och ni vet ju alla hur det går när Tant skall skall titta på film. 
Tant sover. Hon sover förvisso jäkligt bra. Men likt förbaskat - hon sover. 
No film, no blogg, no nothing! 

Dock skall jag tipsa om ett par av de senaste filmerna vi har kikat på. De var nämligen sevärda. 
Sedan var det ju där med att minnas vad de heter oxå. Det är ju faktiskt inte sådär lätt... 
väntalitemedanjaggooglarbara!
 
 
♣ Efter Bröllopet ♣
Alltså - skit i handlingen. Kan en film bli annat än bra om både Rolf Lassgård och Mads Mikkelsen är med? 
smaskmummelsuckmums.
Nej, just det. Herregud, du behöver ju inte ens ha koll på handlingen. 
Även fast om sanningen skall fram så gillade jag den jävligt mycket den med. Och jag grät på slutet. Det är alltid ett bra betyg. 
Det högsta betyget är att jag lyckades att (med egen tvång) hålla mig vaken hela jäfla filmen igenom. Det är väl kanske det som säger mest. 
Se den! 
 
♣ Dolan´s Cadillac ♣
Stephen King rulle. Gillade den. Lagom galen. Lagom äcklig. En del småskrik från lättskrämta jag.
Helt klart sevärd trots min motvilja för att se Herr Kings böcker bli till film. Det blir helt enkelt inte lika bra. Speciellt med King som faktiskt är en sådan fantastiskt fenomenal författare! 
Men denna - Har ni inte sett den och behöver fördriva ett par timmar så är den helt klart sevärd! 
 
Sådär ja, nu inser vi kanske att jag inte skall bli någon filmrecensent.
Nu är det Allsång på Skansen...  Det får bli det ... och plankstek som snälla karln fixar.

Har dock ingen koll på någon av namnen på de som är med idag ... Är jag för gammal eller ung då?
Fast nu såg jag Plura. Han är lite i kategori i med männen i ovanstående kategori. Lite förbjudet alá tantsnusk känner jag. 
Oh what the hell - alla har vi våra böjelser eller?! Och han får det onekligen att kittla lite i atteraljerna den där! 

Dags för Plankstek, allsång och film - Så vi säger väl godnatt dårå! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0