Om vi skulle prata lite om fetisher?

 
Det är konstigt det här med fetisher. Hur tidigt dom börjar menar jag. 
Talibanen till exempel. En viljestark 4-åring med en redan rotad skofetischism. Hur gick det till kan man ju undra? 
Mamman kvävs ju i princip så fort hon kommer i närheten av en skoaffär. Jag menar, ge mig ett par kängor som håller i fem-tio år så är ingen mer nöjd än jag.
 
Jag har rensat hallen idag. Tagit ner allt som inte skall och bör vara där. Rensat bort kläder och skor som inte kommer användas innan vi flyttar. Vinterkläder från i vintras. Varför är dom inte redan borta förresten? Jag ursäktar mig med att det har varit en väldigt kylig vår! 

I talibanens hylla står det kvar 8 par skor. Jag har tagit bort fem par nu. Det blir 13 par totalt. WTF?!
3 av paren de kommer nog gå vidare till C och hennes lilla flicka. Allt som kan skänkas bort som är hållbart och i ok skick går nämligen dit!
Här är det nämligen inga småtalibaner planerade på lång, lång tid framöver!
 
Och det här med att vara ett par förresten... skitsmidigt sådär stundtals... 
Men när man är två som börjar städa ...och den ena faktiskt inte Vill städa mer... så kan man ju på något vis inte sluta. För då blir det ju att den andra är bättre... och man fortsätter.. medan man trött mantrar i huvet: 
"Det är skönt när det är klart, det är skönt när det är klart." 
För det är det verkligen. Skitskönt. 
Och vi har verkligen fått gjort en hel del idag. Men helst av allt hade jag velat kasta mig i fosterställning och sova ett år eller tre. Det var ju det där med den där tröttheten igen. 
Karln förespråkar vitaminer.... Och jag kommer mig till minnes de två tidigare karlarna som både kommit med apotekspåsar med vitaminer i olika varianter. 
Jag sade till karln att jag inte vet om jag skall skratta eller gråta. Karln skrattade och tyckte väl mest att det fanns en poäng. 
Jag spelar dum, tar en cigarett, börjar prata om något annat och hoppas att jag inte somnar mitt i meningen.
 
Det är fredag. 
Andra laddar för helg. Jag laddar för jobb. Fast jag är glad - jag har hört det skall regna. 
Sadisten i mig skrattar.

Ha en fin helg mina vänner! Det tänker jag ha! 

I ett rent hem... med 10 par skor mindre i hyllan och inga vinterkläder!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0