Mordbrand. Igen! Jag älskar Ghettot....



Angered - Ghettot du älskar att Hata! 
Och jag blir så in i helvete jävla trött på allt satans pack som bor här. 
Hur svårt kan det vara att använda hjärnan ibland? Lite.. bara Lite? 
 
Det här var vad jag möttes av när jag kom hem imorse...

 
...klicka på bilden för att komma till Artikeln i www.Gt.se.
 
Brand ännu en gång. Mordbrand. Hela svalen utbränd. 
35 lägenheter fick evakueras. 
Lillskrot blev brutalt uppryckt ur sängen klockan sex imorse då J vaknade och hela lägenheten var fylld med rök. 
Ut på balkongen. Stegbil och gud, vet vad. 
Dock vågade inte J åka stegbil så de fick fint stå på balkongen tills det värsta var ute...
Kan bara tänka mig hennes skräck! 

Och paniken jag fick när jag kommer hem vid niotiden och ser alla ambulanser, brandbilar och människor. 
Hela kroppen stelnade och jag kände att paniken kom kastandes över mig. 
Det var som att uppleva sommaren 2010 all over. 
Skillnaden då var att det var mordbrand i lägenheten under min och att hela min lägenhet blev förstörd. 
Alla möbler, precis alla var förstörda ... mycket av våra kläder, minnen och andra personliga tillhörigheter med för den delen.
Att vi var hemlösa nästan 3 mnd är en annan femma. 
Jag tackar fortfarande C och karln för all gästfrihet, trygga famnar och det odelade stödet de gav oss den sommaren. Det var så fantastiskt att det inte ens går att beskriva med ord.
 
Så ja, därav fick jag helt panik imorse. Efter att jag självfallet tänkt på lillskrot och J. 
De var ok, det var dom. Tack och lov! 
 
Men jag sitter här nu. Lite chockad. Aningen skrämd. 
Förbluffad över hur vansinnigt elaka människor kan vara. 
Vi bor trots allt 35 lägenheter i det här huset. Nio våningar där vi bor på 8:e. (jävligt kul utan hiss btw)
Tänk vad många som kunde gått bort, drabbats än värre? 
Hur tänker man när man gör en sådan här grej? Hur sjuk är man?
Tänker man på barnen? På de gamla?
 
Nej... Det här har varit en turbulent dag som sagt... Och jag kanske inte säga att morgonen... efter natten, inte var någon höjdare i sig den heller. Mamman hade lixom lite ont i håret kan man säga...

Så jag tror vi helt enkelt säger godnatt nu och uppdaterar mer imorgon när det kommer till både Danmark och barnkalas...
Jag är helt slut! 
 
Sov gott mina vänner och jag hoppas ni haft en riktigt skön lördag! 


Kommentarer
Anonym

Kram!

Svar: Kram - vem du nu än är? :)
Om Hondjuret

2012-06-30 @ 23:27:39
C

Men herregud... ...
Tur att ni skall flytta!!
Och ni är Alltid välkomna hit! <3<3

(ja, ny blogg igen)

Svar: Tack Vacker! Det känns tryggt! I alla lägen..
Och du... Så fort vi kommer är det NI som kommer hem till oss! :))
Puss!
<3<3<3
Om Hondjuret

2012-07-01 @ 15:05:11
URL: http://otyg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0