Är det bara folk utan allergier som skall kunna smaska bulle på sammankomster?




Grattis Sverige och allt det där! Ledsen att vi struntade i att fira men här i Ghettot händer det inte så mycket.. 
Och vi orkade faktiskt inte ta oss någon annan stans just idag!
Skit i allt vad "borde" heter. Det var precis det vi gjorde. Vi åt jordgubbar i soffan till frukost och vi gick tillbaka till sängen och lekte och gosade ett par timmar till.


Ungen spenderade en timme i badet och vi har hjälpts åt med tvätten och disken. 
En sådan där supermysig morgon som man önskar man hade varje ledig dag. 
(nu vet vi ju alla att Det inte lär inträffa men)

Inträffade en sak på den där föräldrafikan igår som gjorde mig lite upprörd... 
När de vet att det finns barn som inte skall dricka mjölk för att de får ont i magen utav det ... varför införskaffar de då inte substitut eller liknande saker utan mjölk? 
Är det bara folk -utan- allergier som skall kunna smaska bulle på sammankomster?
När jag kom till dagis var i alla fall min lilla alldeles förtvivlad. Alla åt bulle, både vuxna och barn.. men inte hon. För hon får inte äta mjölk. Ja, jag hade godkänt att hon fick äta bulle om jag hade vetat om det.. men det gjorde jag ju då inte..
Hon fick ett äpple. Och det var ju snällt på sitt vis. Men testa att vara tre år och käka äpple när alla dina vänner äter bulle. Not so fun huh?

Men still - kontentan - Är det ok att lämna barn med allergier utanför och sedan låta alla stå och äta runt omkring henne? 
Nu finns det självfallet olika situationer. Det är inte så jag menar att hela världen skall anpassas efter henne... Men jag tycker det är lite konstigt när det är just dagis/kalas att det inte tas hänsyn om man faktiskt vet om att det kommer finnas barn med allergier där.. 
Men det kanske bara är jag som är den där gnälliga, jävla morsan igen?
Men mitt hjärta blödde lite igår .. Det gjorde det. 

Men, jag var tydligen inte ensam om att ha det där blödande hjärtat... 
En vän vars har barn på samma avdelning hade oxå fått en släng av blödande hjärta och innan jag hunnit ta mig från jobbet till dagis var talibanen lovad bullbak och så många bullar hon kunde äta (laktosfria ofc) och lek dagen efter..
Said and done...

Så när vi väl tog oss ur bad och pyjamasar så traskade vi ner till A med familj. Jag dumpade en lycklig taliban för att som föräldrarna sade: Gå hem. Städa. Vila. Gör något. Vi fixar det här. 
De 3 timmarna var guld!

Hann både rensa i talbanens rum och börja röja lite!
Det var en väldigt glad taliban jag hämtade hem idag. Hon somnade snabbt som tusan ungefär mitt i "lillebrors vise".
Tur är väl det.. det är sådan där tidig morgon imorgon igen. 05,00. Upp och hoppa! 

Antar att det bara är att hoppa i säng och ladda. Den förlamande tröttheten sitter fortfarande i kroppen och folk har börjat undra vad det är för fel eftersom man ser så sablarn sliten ut hela tiden. 
Jag vet inte jag. Kanske stress? Kanske sommar? Kanske brist på något?

Men om någon hittar (skänker mig?) en veckas semester till ett land där man kan sova en vecka vore jag skittacksam. Gärna ett ställe utan täckning på mobilen och andra människor. 
Nordpolen? Vore coolt att ha en isbjörn som huvudkudde eller så!
Oh well... vi avslutar här och så hörs vi imorgon! 

Ta hand om Er vänner... Snart är det helg!


Dagens ros ger vi till Alexandra och Simon!
Ni är guld värda!
Tack för att ni gjorde talbanens dag!
<3


Kommentarer
Marie

Det är förskräckligt att inte ta hänsyn till barn som inte kan äta/dricka allt!!!!

Skämmas är vad dom borde göra! argaste gubben ever



kraaaaaaaaaaam till er båda <3 <3 <3

Svar: Jag håller med Marie. Väldigt mycket. Tycker det är ganska nonchalant gjort.. men men.. det blev väl fel i planeringen eller nå´t :s
Kraaaaaaaaaaaam fina du!
Om Hondjuret

2012-06-06 @ 23:46:19
URL: http://marieelisabet.blogg,se
Maria

Nej det är verkligen inte rätt! På mitt jobb ser vi till att fixa så att det finns likadant till allergikerna och då har vi haft jobbigare blandningar av allergier än "bara" mjölk som borde vara superenkelt att göra en extra halv sats att lägga i frysen så har man till fler tillfällen. Och för den delen skull så finns det ALLTID pigelinglass som funkar till de flesta allergiker och funkar som substitut då det är extra festligt, och det är inte ett äpple! De får skärpa sig!

2012-06-07 @ 07:03:09
Din, din och lite min. <3

Bra där Maria! :)

Många saker blir misskötts men det där hade väl inte varit så svårt för dagis att ha fixar. Blä på dom.

2012-06-07 @ 13:13:28
Conny " Tomten" Rhedin

Hmmm..har man bjudning alt kalas alt tillställning så "bör" man ju veta att alla kanske inte kan käka likadanat... Borde ju ha funnits ett lactosfritt alt kan man tycka..Så jag förstår att Taliban kände sej utanför där ett tag.. snyggt jobbat av dina vänner..du behöver det och behöver MER.. MER av egentid,rätt mycket vet jag.Sveriges national dag hade inte den störta prion där du bor nej,men vadå..hejja Sverige och grattis på oss..och alla andra då rå ;)

Tat lungt nu vännen..speciellt i kuvorna..om du måste...kika runt hörnen INNAN du rundar dom i express fart...Löv u <3


Svar: Mer egentid åt folket, Conny. Eller ja, mig i alla fall. I alla fall ibland. Helst typ en vecka eller tre. Så man kan sova lite, springa lite, härja lite och utöva lite hederlig karate... Ja, du vet ;)
Hoppas ni har en riktigt fin helg vännen med allt som hör till... !!

Maassa många kramar till bästa tomten! <3 Löv u!
Om Hondjuret

2012-06-07 @ 14:23:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0