Känsliga läsare varnas...



...projekt: få bort cellförändringshelvetena...

För er som undrade ang. gårdagen och den fasansfulla upplevelsen kan jag säga att jag överlevt.
Det var V I D R I G T. Det gjorde skitont och jag kommer aldrig i mitt liv utsätta mig i vaket tillstånd för att få en tryckluftsmissil rätt upp i -youknowwhat- i 200km/h som bränner på vägen ut. Nejtack. Inte ens med en femma stesolid i kroppen.
Men jag Ö V E R L E V D E!

Kontentan:(som jag gillade)
När jag kom in lät det skitbra. Vi behöver bara ses på återkontroll en gång om året. När jag går ut härifrån idag blir det inget mer sådant här. Inga problem. Det är lugnt. Var inte rädd. Unt so weider...(stavning anyone?)

Kontentan:(så som den blev)
Under tiden jag ligger och gråter mina krokodiltårar och det pågår slakt inombords börjar sköterskan och läkaren viska. Dom fortsätter viska. Tittar, viskar, gör, viskar.
Jag blir färdig. Jag börjar klä på mig... och under tiden så viskar de. 

Innan jag gick lät avslutningsfraserna: Ja, om vi nu -kanske- (host, harkel) måste göra om det här.. så kommer vi göra det under narkos. Ifall vi måste ta bort mer. Men vi skall be de skynda på provsvaren så vi har de inom 2-3 veckor istället för de obligatoriska 6 veckorna.
Om jag känner mig lugnare? Nej, inte speciellt.
Dessutom har de inte fått bukt med inflammationen på äggstockarna som jag behandlades för innan jul så ... tja, jag känner mig helt enkelt lite orolig.

Fast om jag skall vara ärlig känner jag mest: Är jag förvånad? Det hade känts -typiskt- på något vis.
Men ni kan väl vara så snälla oc hålla tummarna ett par veckor eller så till dårå? Snälla?
Det känns som att jag kan behöva det!

Och förresten: Över ett dygn senare mår jag fortfarande skit, har fått feber och vill kräkas och dö lite samtidigt. 
Har jag sagt att jag INTE är ett fan av sjukhus?


Kommentarer
Pia

Har åxå gjort detta.. inte kul alls, men nödvändigt!

Klart jag håller tummen !! Kommer att gå så bra så..

KRAMAR OM HÅRT O LÄNGE <3

2012-03-20 @ 20:56:18
Ann

Jo, det är ju inte så att det blir ett enklare ingrepp ju mer man drar på det precis........ Det läker alltså INTE ut av sig självt, det sprider sig däremot glatt och blir mer svårbehandlat. Alltså gör man om så fort som möjligt om det behövs, eller hur? Men under narkos förstås, fattar inte att man får göra sånt i vaket tillstånd.

2012-03-20 @ 20:57:15
Helen.HUSnrNIO - Vinn en ryggsäck full med smoothies

Usch! Jag lider med dig. Hatar ju sjukhus själv och dessutom ngt sådant som du gått igenom är ju än mer utLämnande. Iallafall är känslan sån när det kommer till underlivet...

Tvi!

Håller tummarna!

Men är det inte konstigt att du mår dåligt nu? Efteråt?

2012-03-21 @ 00:10:58
URL: http://husnrnio.se
Hondjur

Pia:

Jag vet att det är nödvändigt.. men endååå! :) kramas massa



Helen:

Utlämnande är rätt ord ja.. v ä l d i g t!

Och jo, lite konstigt är det nog allt. Borde varit över dagen efter.. men det blir lixom inte bättre alls och piller biter inte så..

Då får jag istället bita ihop.. :)

2012-03-21 @ 12:06:21
URL: http://etthondjur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0