Väga - Good vs Evil.


Är det inte alltid så? Man får ett bra besked så kommer det ett dåligt besked ett par timmar senare?
Känns mer som regel än undantag.

Så även denna veckan. Jajjamen. Självfallet.
Måndagen - som förövrigt blivit värsta krisdagen förlöpte dock utan några större incidenter. Det kändes trevligt. Åtminstone när axlarna återgick till normal position där någon gång under eftermiddagen.

Fick ett par bra besked idag som gör att jag kan sova lugnt ett tag till. Som gör att jag kan andas i lite lugnare takt och inte stå redo med en cementklump fastkedjad vid fötterna på Angeredsbron. Det känns tryggt.
Världen kändes lite mer rosa och fluffig när jag fick det samtalet.

Appropå rosa och fluffigt är det bestämt. De skall in och bränna i Majja. Cellförändringarna är likt förbannat kvar efter två tillfällen med prover.
Jag mitt dumma fån trodde de hade skrämt iväg varenda jävla felskruvad cell sist de var där och petade.
Scvhwoop...ättiksprit och jod rätt upp i Majja!
Jo, man tackar. Som om inte det var nog så slänger de fram piercingtången.. (ok,ok.. kanske inte lika stor) och knipsar loss 6 små, fina bitar ur lilla Fru Tapp där inne. Gissa om hon var ledsen efteråt eller inte?! Fi fan, vi snackar smärta där ett tag.

Men 19:e mars kan ni väl hålla tummarna för mig, tappen och Majja. Vi är lite rädda nämligen. Vi trivs ju ganska bra med varandra och allt det där.. Ja, ni vet.
En tröst i misären är ju det fina brevet från gynekologen jag fick...
Hon öppnade med: Jag hoppas du mår bra!

Excuse me men... är det inte så man skriver till någon man känner? En bekant?
Men kanske Inte en människa vars du skall in och bränna mufflan av lixom?
Jaja, det är klart.. Det kanske bara är jag som är känslig. I guess so.

Status:
Good vs Evil
1-1

Och snart släcker vi ner, bänkar oss med kaffe och avstängda datorer.
Greys Anatomy drar igång igen.
Är ni med mig?



Kommentarer
Helen.HUSnrNIO

Blir rädd bara jag läser... :-o

Och nej jag är inte med på Greys. Fixar ingen hang up på serier nu även om mitt inre skriker efter just en sån som jag förstått att Greys är. Får väl bli som pensionär då jag sitter där med diverse boxar med sådant som resten av världen redan sett på för längesen!

2012-03-07 @ 23:49:40
URL: http://husnrnio.se
Helen.HUSnrNIO

En natt med sammanhängande sömn låter som himmelriket i mina öron.

Jag har inte haft många sen M föddes och ibland tror jag att jag blir galen men det är mer sällan för varje dag. Nu har jag hamnat i ett tillstånd där jag är som jag är dvs trött och seg från och till och lättirriterad skulle sambon kalla det.

Antar att det måste blir ngn förändring snart men just nu finns ingen ork till att ta itu med det. Då faller jag omkull om jag ska börja kämpa om nätterna med detta.



Jag älskar serier! Kan se en massa men jag har ingen ro till att göra det längre. Tiden räcker inte till för mig och tavlor m.m tar mkt tid så då prioriterar jag bort att passa en tid varje vecka.

Låter smått hysteriskt men så känns det just nu. Har svårt att få ihop jobb med barn och allt annat...



Trevlig kväll!

2012-03-08 @ 22:17:20
URL: http://husnrnio.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0