Snarkande tjockis på utflykt!




Lagom solbränd, med skavsår, mätt och belåten så säger vi hejdå till helgen.
Den var riktigt fin!

Började lördagen med att talibanen kommer redan kvart över sex. Jag tycker det är lite väl tidigt på en lördag  och försöker sova med det ena ögat samtidigt som jag intresserat försöker besvara tvåhundra frågor om hur,vart och framför allt: Varför... VARFÖR DET, mamma!
Och det gick ju jättebra tills ungen utbrister:

"Mamma, du snarkar som en gris!"

Då sket jag i hela tanken på sovmorgon och muttrade mig upp och satte på kaffe. Godmorgon världen!
Tack älskade barn, you made my day! (TALIBAN!) :)

Laddade för en heldag vid sjön. Packade grillmat för ett helt jävla kompani alá kyckling, 40 korvar, 40 hamburgare och gud vet hur många liter vätska i alla dess former. Vi var laddade till tänderna. 7 ungar och x antal vuxna!

Köpte glass på vägen och plötsligt får jag reda på att dit vi skall är det 3.5 km.... Döm min förvåning lixom!

Jag vet inte om de glömde att jag var tjock, lat och att det var ungefär 500 grader ute. I skuggan. Men jag sade inte så mycket. Jag surnade mest till och tänkte att: Jaha, dör jag nu så är det fan, ni som får bära liket. Era jävlar! Mwah!
(och det kommer inte bli lätt! hö hö!)

Fick dock höra från de två fina ungdomarna vi hade med oss på vägen att jag såg ut som att jag var 22 år och inte nästan där på gränsen till de förlorades stadie... Jag älskade dom! Och efter det gick jag skitfort. Det var inga problem alls. Kände mig som en ungfole på grönbete igen .. eller vad man nu säger?!
Så tack älskade 16 - åringar. Snart blir ni oxå gamla och skitglada av sådana här kommentarer!
I övrigt var det skitkul att ni följde med oss gamlingar ut och lekte ;)

Vi kom fram, vi badade ... en hel massa, grillade, dansade, lekte, spelade boll och badade ännu mer.
Timmarna flög så vansinnigt jädra fort att jag inte förstog något alls när jag plötsligt kollade klockan och den var över 20.00. En hel dag hade passerat och småtrollen började bli trötta...

Behöver jag säga att det var lika långt att gå tillbaka?
Men då gick man av bara farten... talibanen somnade i vagnen efter en liten stund och bäddades hon in i en filt och hade det nog alldeles förträffligt.

Stannade till en stund vid våran närmaste sjö här hemma, slängde på radion på min gamla bandare och lyssnade på röstningen på Eurovision Song Contest... Spännande!
Vi tände en brasa, tog en kall och njöt av den vackra solnedgången och det goda sällskapet...

Och innan det var överhuvudtaget klart att Sverige skulle vinna säger någon (ingen nämnd) i vårat sällskap att:
"Om Sverige vinner skall jag dansa naken!"

Gissa om det var någon som dansade jävligt naken till Loreens - Euphoria och lågornas,sprakande sken inatt?
Fy fan, vad vackert det var! ♥

Sedan blev det natt, kärringen blev trött.. dags att få skrotungen i säng och invänta ännu en soldag....

Så Grattis Loreen, tack till vännerna och tack till den här jävla helgen!
Den här helgen har jag onekligen gillat mitt liv lite!


Kommentarer
Sommarhataren..;)

"Gilla"

2012-05-27 @ 21:12:49
Marie

Bästa Elin <3

2012-05-27 @ 23:06:08
URL: http://marieelisabet.blogg,se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0