06 ~ Våra dagar




Våra dagar numera ganska lika. I alla fall de som kallas vardagar. Då är det upp i ottan för dagis och jobb för att sedan mysa lite, äta lite, kolla lite film och sova.
Det de dagarna vi är lediga ser däremot lite annorlunda ut.

Är vi lediga äts det nästan utan undantag mysfrukost alá ägg, yoghurt och rostade mackor. För skrotis bestämma blir det helst keso för hela slanten. O andra sidan vill hon ha det till Alla måltider.
Keso - ananas/passion ♥

Sedan leker vi. Målar, pysslar, plockar, städar, bygger tågbana.
Lagar lunch. Ofta något lätt. Jag erkänner att jag tycker det är vansinnigt tråkigt att göra mat. Ofta blir det soppor eller någon form av halvfabrikat.
Sedan kan jag erkänna att storkok is the shit och det är vansinnigt lätt att bara dra fram något ur frysen och slänga in i micron!
Under tiden hinner självfallet mamman i huset dricka en mängd kaffe!

Så sover vi. Skrotis i spjälsäng och mamman sittandes på stolen framför datorn. Nemas problemas. (kan dock förklara mina mer återkommande nackproblem?)

Eftermiddagen vigs åt utevistelse. Antingen med att vi åker iväg, åker och träffar vänner eller som nu: Helst går ut och åker pulka!
Ljuvliga, vackra, vinter!! ♥

Middag. LillSkrot får hjälpa till och under tiden leker och städar vi. Det är så mycket trevligare att äta ner det är renplockat!
Så följer kvällsbad, bolibompa och nattning... Välling och Trollmors vaggvisa. Så var dagen mer eller mindre över!

Innan den här pojken kom in och började rucka på mina rutiner så spenderades kvällarna med alldeles för mycket kaffe, för mycket mafia wars och för mycket facebook.
Nu sitter vi mest i soffan, pratar bort timmar, dricker glögg och håller handen och tränger in igenom huden på varandra. Tills det blir alldeles för sent och vi måste sova. Alldeles nära, nära så man känner den andras hjärtslag. ♥

ZzzZzzzZzzz!


Kommentarer
Emily

åh men visst är de dom dagarna vi lever för <3



haha vännen, "fina" är ett starkt ord i sammanhanget ;)

2010-12-06 @ 12:03:13
URL: http://emslo.blogg.se/
Tina

Jag är så galet glad för din skull :-)



En liten sak är på väg hem till dig. I den saken finns ytterligare en liten sak.

Jag berättade lite om dig och tösen, om branden för de andra utställarna i helgen. En av dem skickade med en liten extra grej till lilla söt.

Hon heter Gunnel Dietrich och är fritidshantverkare precis som jag.



Hör av dig när det kommit fram så att jag vet, slipper oroa mig för att det kommit fel eller kommit bort.

2010-12-06 @ 12:42:39
TUMADRE

Klart att norskt också räknas, och alla andra världens julbord. Men vad är egentligen det där "ribbe" för något? :-)

2010-12-06 @ 18:03:16
URL: http://tumadre.blogg.se/
Hanna

låter som toppen dagar de tycker jag!:D

2010-12-07 @ 00:11:46
URL: http://disfis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0