Autopilot!



Det är snart helg, hjärnan har sagt upp sig och kroppen går på automat.
Imorgon är det Jobb. 8-16. Har jag tur får jag ta med ett par barn och åka till stan och kolla julskyltningen på NK. Julstämning!


Julbord hos J och T imorgon. Räknar med att det blir som vanligt. Hundra olika maträtter, ca 10 personer i olika form och stil samt ett himla kärt återseende. De flesta av oss ses bara just denna ena gången om året!
Fantastiskt av J och T att ta det här initiativet. Allt slit, alla pengar, allt jobb dom lägger ner! Makalösa är dom mina fina vänner!

Resten av helgen skall det bara förberedas inför jul .. invänta de sista jobbdagarna innan det blir hemfärd till Strömstad.

Men nu går vi hem till Cia, dricker för mycket kaffe (fan, vilken tur att jag korrläser ibland.. jag glömde nämligen skriva kaffe!) och bakar pepparkakor minsann!

Förresten.. Paranoida morsan i farten igen:
Koffein är inte bra för barn, Rött te innehåller inte koffein. Min unge råkade smaka på mitt te idag och blev kär. Hur farligt är det att ge henne det? Egentligen?
I lagom dos såklart ...?


Förövrigt: Var försiktiga med vem ni bjuder hem! Man vet aldrig! Ha ha ha!


Kommentarer
Ann

Kanske hon inte ska dricka flera liter? Men gör det svagt så är det säkert ingen fara med en liten mugg då och då.

2010-12-16 @ 18:04:23
Pax

men gudars!

Harry dricker en full mugg te, ibland två och tre, i stort sett varje dag!

Te innehåller förövrigt inte koffein, dock innehåller det tein (stavning) vilket är i princip samma sak fast lite svagare. Sanna dör inte av det.

Oroa dig inte så mkt.

Amy och Harry dricker förövrigt kaffe med mjölk och socker ganska ofta och det oroar mig inte heller. Dom blir inte det minsta påverkade. Det är ju inte precis amfetamin vi snackar om!

2010-12-17 @ 18:26:41
URL: http://paxie.blogg.se/
Tina

Hej.

Rött te innehåller inte några farligheter för barn. Däremot innehåller det något som lugnar kolikmagar, så, i afrika ges rött te till riktigt små barn.



Rött te är dessutom gjort av barken av roiboos-busken och inget "vanligt" te.



2010-12-17 @ 18:56:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0