SkitMamman!





Jag är som de flesta mammor förespråkare av: "Du måste ta dig samman för ditt barns skull. De skall inte behöva lida för att du mår dåligt"

Idag var en sådan dag när jag föll. Så jävla hårt. Så jävla fort. Och jag har så jävla dåligt samvete. Vi har haft en inomhus dag idag. Till trots att solen envetet har lyst hela, jädra dagen!
Hela min kropp skrek i protest att: "Jag klarar inte av att gå ut idag. Jag klarar inte av att träffa människor, att le och att vara sådär jävlakäckochtrevligochalltärsåjävlabra!
Inte idag.

Så vi har spenderat hela dagen inne. Vi har badat, byggt tågbana, sorterat kläder, lagat mat, byggt koja,pusslat,målat och annat.
Likt förbannat äter det dåliga samvetet upp mig. Jag lät ungen missa en tvärvacker vinterdag. På grund av mig.
Elaka, jädra mamma!

Imorgon är det nya tag. Imorgon skall jag vara en bra mamma igen. En snäll och rolig mamma! Inte som idag. Tråkmamman!

Idag är det dagis och förmodligen jobb igen.
Jag vill stanna hemma och dra täcket över huvudet. Gräva ner mig.
Men man gör inte så. Inte när man är mamma. Då har man ett ansvar.

Gosh, vad jag hatar ansvar ibland. Gosh, vad jag skulle vilja vrida tiden tillbaka. 10 år. Ungefär!

O andra sidan så är barnet den som gör att jag faktiskt står på benen idag. Som fyller mina lungor med nytt syre. Som gör mig till en bättre människa. Som gör mig varm med sina leenden. Vid att bara finnas!
Jag skulle aldrig vilja leva utan henne en sekund. Aldrig, aldrig någonsin. Min lilla skatt!

Jag får väl helt enkelt ta det där satans ansvaret, köra upp det någonstans, göra vad som krävs och bita ihop helt enkelt.
För vad gör man inte för sina barn?




Kommentarer
ina-bina

Haha, ja visst är det bra att han har någon (förutom alla ungarna på dagis) som lär honom hyss! ;)



Och jo, det är dessvärre läsk. Tyvärr. Låt mig säga så här: Hade det varit mitt barn hade han (absolut) INTE fått läsk! Helst aldrig, kanske. Eller åtminstone inte förrän han var äldre. Men han är inte min och vi har verkligen inte samma syn på det där med barn, och jag har tröttnat på att ta den diskussionen om vad han bör och inte bör få. Så ja, jag är också en "tjötmorsa" ;)



Skulle kunna göra ett helt inlägg om bara det där, men jag är helt på din sida, jag är hård och bestämd!

2010-12-13 @ 10:14:01
URL: http://inabina.blogg.se/
Ann

Men jösses Elin. Det finns ingen lag på att ungar måste vara ute även om det är vackert väder. Hon kanske tyckte det var skönt med den mysig innedag med mamma. Faktiskt verkar du aktivera dig med ditt barn mer än dom flesta, man är ingen dålig mamma för att man inte orkar hela vägen alla dagar.

2010-12-13 @ 11:46:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0