1:a Advent kom tillslut...




Det blev en vit, fin och vacker helg här i Ghettot! Vi har tagit det allmänt lugnt eftersom lillskrot har varit lite hängig.
Det är väl sådana tider nu helt enkelt. Snor, feber och annat dominerar våra små´s kroppar.

Igår kväll fick vi i alla fall fint besök av Cia, Angelica och Lilla Collin.
Kvinnan utan matlagningskunskaper (läs jag.)bjöd på en uppskattad korv stroganoff med ris. Herreminje.. Minns inte senast jag verkligen Lagade mat åt någon. Det är inget jag har för vana att göra.
Jag är nämligen skadat rädd för att misslyckas!
Det var dock uppskattat och vissa tog till och med två gånger! ;)
(ok.. jag erkänner att det är jävligt svårt att misslyckas med en riskokare!)

Barnen lekte som änglar. Jag upphör på något vis inte att förvånas över hur duktiga dom är. Hur förnuftiga, snälla och smarta dom är. (och fulla i f med för den delen men) .. Det jag skulle komma till är att även denna gången var det inget bråk mellan barnen. Inte ett litet tjafs på flera, flera timmar.
Strax efter nio begav dom sig hem och jag satt med en trött men extremt lycklig unge. Det värmde så gott i mitt mammahjärta!
En tandborstning och en trollmorsvaggvisa senare var vi redo för sängen och jag tror minsann hjärtat somnade innan jag han släcka lampan och stänga dörren. Lilla mysunge!

Då även jag blev sjuk och kräktes hela natten och förmiddagen idag samt att både C och T har fått magsjuka så får det bli karensdag imorgon. Irriterande.Fast säkert mer irriterande om vi smittar ner dagis och annat.
Bara att göra det bästa av det och få gjort massa hemma och uträtta lite ärenden!
Börja kolla in lite julklappar kanske?

Förövrigt haltar bloggen lite nu. Jag har fått några pikar om det. Jag är medveten. Dock har jag en bra ursäkt.

Jag har haft en vänner på besök. Ganska många kvällar. Ungefär varje kväll förutom en sedan i söndags. Det gör att bloggen blir lite lidande.
Vi har kollat "Grease", ätit bakad potatis och citerat Meduza. Jävligt fint faktiskt!
Mindre fint att jag gett en viss någon magsjuka. Jag har lite ångest över det faktiskt. Stackarn. Var ju inte riktigt meningen.
Blir några långa, kalla nätter nu framöver.

Som vanligt går klockan alldeles för fort den här tiden på dygnet. Det är dags att tänka lite på sömnen.
Avsluta spelandet, ta en sista cigarett och invänta kuddkrig med John Blund.

Julklappar förresten? Jag är kass som vanligt. Vad köper man till folk? :o


Kommentarer
Hanna

ÅÅÅH fy era stackare med magsjuka!!:( De är min fasa. Vi hade det alla 3 för ett tag sen och man kände sej så ynklig och hjälplös! Och jag har förövrigt köpt alla julklappar redan.. förutom till Patriks lillebror heh. Så behöver du hjälp är de bara att säga till! Jag ääälskar att köpa klappar!:D

2010-11-29 @ 07:37:12
URL: http://disfis.blogg.se/
emily

blä för sjuka ;(



haha ja jag har en hel lillasyster, 2 låssas lillasystrar, en stora syster och en halv lillebror ;)

2010-11-29 @ 21:17:09
URL: http://emslo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0