Det är ok om ni inte tycker om mig nu!


Rösta rött, leva blått, snacka grönt och jobba svart?



Jag är väldigt lessen över att behöva säga det här men: Är inte det här valet över snart?

Nej. Jag röstar inte. Dels att jag inte har något legitimation. Dels för att jag är norsk medborgare och dels att jag är alldeles för oinsatt. Hade jag kunnat hade jag röstat blankt! 

Självklart förstår jag att mycket hänger på hur det går i valet. Visst är det så. Men stannar hela övriga världen upp bara för att vi i Sverige är mitt uppe i ett val?!
Det är ju inte det att det håller på i EN dag .. vi pratar månader.. Och de sista veckorna är hysteri!
Tv, internet, tidningar. Det är debatter, det är det ena och det andra. Det är Val.
Det är som att resterande världen har fallit bort.
(förrutom någon liten notis i mitten av allt där det var något om Ingvar Oldsberg och här är ditt liv).


Jag säger inte att det inte är viktigt, jag säger inte att vi inte skall diskutera, reflektera och ifrågasätta. Jag undrar bara varför det inte finns någon balans i det hela.

Jag tänker bojkotta valvakan och istället mumsa chips, dricka te och titta på någon bra film med en fin vän.

So Shoot me!




Kommentarer
Pax

Ja, jag tänker skjuta dig! För om du inte inser hur viktigt det är med val, att stoppa dom moderata jävlarna, så vill jag inte vara din vän mer. Moderaterna och deras jävla allians tycker att du är smuts under deras skor. Dom tycker att du är en dålig människa för att du inte är högutbildad, lever i en mammapappabarn-familj och har 3 miljoner i årsinkomst. Dom är rasister (och vill att ditt barn ska kastas ut ur sverige, och du med för den delen!) Så självklart är det viktigt! Bli medborgare och rösta röd-grönt din idiot! <3

2010-09-19 @ 23:26:35
URL: http://tigermommy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0