Nu kan vi slänga ut ungen igen!




Tänka sig att det kom lite värme i vädret äntligen. Herregud, vad ungen är glad. Hon verkligen strålar och skiner och vill helst inte vara inne alls. Jag förstår henne till fullo. Det har varit en lång vinter.

Nu vet väl alla att jag inte är någon större tillhängare av vår och sommar men jag ser tjusningen. I alla fall lite av den. Det gör jag!

Hämtade liten på dagis vid tre igår sedan var vi ute tills det var läggdags vid sju. Middagen stog på bordet hemma hos C så då sprang vi in där och käkade lite innan vi tog med C ut för en fika på gårdet!

Jag behöver väl inte säga att Liten slocknade som ett utbränt värmeljus när vi kom in?

Jag och C hade världens skönaste, lugna kväll i köket med te och kortspel medan solen försvann utanför fönstret. Då tände vi en massa värmeljus och pratade och pratade tills det var dag att sova...

Alarmet ringer 05.30 imorgon. Det är nämligen dags för jobb igen. Efter att ha varit där 2 dagar förra veckan känner jag mig lugn och trygg. Det är fina barn och fin personal på den förskolan! Jag trivs helt enkelt!
Och kanske får jag lov att skriva lite åt dom... Det vore hemskt skoj.

Nu blir det att kasta sig i duschen innan man slocknar helt. Bokstäverna dansar framför mig. Oh well, bättre dom än mig!

Godnatt fina Ni! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0