Påskafton i Slottskogen...




Påskafton blev ingen traditionell påskafton i år.

Den blev något annorlunda men helt fantastisk tack vare sol, fina vänner och en massa lek och bus!

Jag och Cia samlade ihop barnen samt ett bonusbarn och åkte in till Järntorget där vi träffade upp "Showgänget" från "From Zero to Showdown".
7 vuxna och 4 barn senare tågade vi in i Slottskogen för att sprida lite glädje i form av musik och öva lite inför showen som kommer spelas upp den 28:e maj på "Folkets Hus" - Järntorget.

Barnen lekte som tokar. Både med och utan min lilla skrothög. Liten var överlycklig och svansade efter dom precis som en 14 årig brud gör efter sina idoler. Sött! Dom kollade på ankorna, spelade boll, åt glass och korv och var allmänt våryra och glada.
Skall väl erkänna att eftersom påskharen kommit så förekom det väl en och annan godisbit med :)

Vi riggade upp det lilla vi hade med oss och satte oss på gräset nära gångbanan och körde igång...
Låtarna som förekom var bland annat: "Grenade, Sommaren är kort, Don´t cry, Just the way you are, Maria går på vägen" och en jädra massa annat som kom av bara farten.

Folket som gick förbi log glatt och vi hade en liten publik som flockades runt oss och sjöng med. Sommarkänsla helt klart!
Efter x antal timmar var det dags att packa ihop sig och bege sig hemåt. Trötta barn, adrenalinstinna mammor och projektledaren "M" som jag misstänker hade tappat förnuftet den eftermiddagen... Vad den mannen kan med att göra säger jag bara! Makalös! ;)
Om jag säger såhär så tror jag inte det var en j*vel i hela Slottskogen som hade missat att jag hette Elin! Skoj, som tusan var det i alla fall.
Att han sedan förvirrade biträdet på "Pressbyrån" Såpass att hon var tvungen att avbryta min korttransaktion var oxå ganska festligt förvisso.
Människor som M är så härliga. De kan verkligen smitta ner även gråsten med sin positiva energi!

Vi halvsov oss hela vägen hem allihopa.. fick lite nya krafter innan vi åkte hem, åt en snabb middag och avslutade kvällen hos Tant T med lite grillat, sjövilda barn, ett glas vitt och prat långt in på småtimmarna.

Ett stort tack till Er alla för att just NI gjorde våran påskafton så speciell!
Det var underbart!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0