Den barnlediga helgen...




Jajjemen, helgen blev hemskt trevlig. Det blev den verkligen!!

På fredagen invigde jag och C "Kungsparken". En liter "Red Gold" och ren jä*la njutning. Ursäkta uttrycket. Men parkhäng är bland det bästa som finns. Utan tvekan. Friheten. Luften. Stämningen. Folk är så glada. Det är något helt annat än att sitta inne på en varm, instängd krog. Eller på en knökfull uteservering med för hög musik. Ofta musik som man inte heller egentligen gillar!

Nej, tacka vet jag parkhäng! Speciellt som vårat var i fredags.
Det gjorde mig så lycklig att jag skrek -vårskriket- så det ekade över halva avenyn.
Hamnade på Rockbaren, träffade gamla vänner. (inga gamla ligg thank god).
Avslutade med efterfest för fyra och somnade som ett barn i soffan!

Lördagen spenderades i soffan. Hela eftermiddagen i alla fall. Jag sov vansinnigt länge.
Den spenderades under ett duntäcke. I telefon med Lillebror och S. Mestadels i alla fall.

30års kalaset på lördagskvällen kommer i ett separat inlägg så fort jag får bilderna. Jag mitt nöt hade såklart glömt minneskortet. Smart där!
Jag kan berätta att det i alla fall blev en hejdundrande fest med många människor. Både gamla och nya!
Natten blev till morgon och det blev efterfest hos en ny bekant med C och en del andra av festdeltagarna!

Det är dumt att sluta när man ligger på topp? Är det inte?
Resulterade i folköl, lite gitarrspel och minnen med en gammal vän på söndagen. En del tårar med. Det var fint. Och det blev välbehövlig sömn innan jag åkte och plockade upp lillskrot måndag morgon hos T.

En alltigenom perfekt helg. Nya bekantskaper. Nya erfarenheter. En och annan grogg, en och annan öl och lite kramar.
Jag är nöjd!

Nu är veckan snart halvvägs. Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Det är tydligen redan april. Snart sommar.
Herregud, måste man planera den med nu?

Ta hand om Er och ha en fortsatt fin vecka!



Kommentarer
Jen

Men detta låter ju alldeles kanon! (om du inte uteslutit ett par smaskiga detaljer, vill sägas...) :P

Härligt med en sådan fantastisk helg! Det är du värd! :D

Pussar i massor till er båda!

2011-04-06 @ 15:18:24
URL: http://pansky.blogg.se/
Helen.HUSnrNIO

Låter som en skön helg! Vårskrik är obligatoriskt=)

2011-04-06 @ 17:46:49
URL: http://husnrnio.se
emily

ja vet! tiden springer och snart är det sommar så de är bäst att börja planera in lite aktiviteter så man inte bara sitter av semester ;)

kramar

2011-04-06 @ 18:36:22
URL: http://emslo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0