Är det för att jag "dumpade" Er?


...Jag har funnit kraft. Solnedgången ikväll speglade den så vackert...

Det var en ledig dag idag. För min del i alla fall. Talibanen var på dagis och gick på skogspromenad.
Jag kom ikapp med lite måste och det kändes skönt att ha lite dagsljus att kunna gå runt att pyssla i utan att någon drog ut allt igen direkt.

Han även med att ringa ett par viktiga samtal så nu är nog det mesta klart förrutom att invänta lite papper och sedan är man ready to go. Då är man borta från soc och borta från misären. Det är en sådan lättnad att jag inte finner ord.

För första gången på vad som känns som (läs:är) åratal så går livet verkligen framåt. Inte ett steg fram och tre tillbaka utan mer .. tre fram och ett tillbaka. Det mina vänner, är en jävla skillnad!
Jag börjar få krafter som jag inte riktigt vet hur jag skall hantera. Det är nog både skönt och skrämmande.

Och mitt uppe i allt undrar jag lite om det faktiskt är för att jag gjort dom här förändringarna i min vännerlista? Att jag har kapat vissa.
Att jag faktiskt klarar av att kämpa mig fram för att jag inte hela tiden behöver finnas 24/7 för vissa andra. Jag tror i alla fall att det har mycket med det att göra. Men visst.. spekulationer i all ära!

One thing I know for sure är att det aldrig kommer bli så igen. Jag kommer aldrig låta mig tryckas ner och ligga i ett sådant underläge i en relation igen. Aldrig, aldrig någonsin.
Numera är jag för stark och självsäker för det. Jag vet att jag både ÄR och KAN bättre!

Jag har världens finaste lilla skrot och jag har en framtid som ser ganska ljus ut. Det är på väg att vända .. Och jag är så vansinnigt jävla glad!

Jag fattar inte hur det gick till, men jag antar att det bara är att tacka och ta emot. Jag har fått min beskära del av skit. Tro mig!


Från det ena till det andra så undrar jag lite ang. det här med kvälls-mys/kvalitetstid:
Hur spenderar NI era kvällar på bästa vis? Vad gör Eran kväll totalt perfekt?
Berätta för mig!


Kommentarer
apa

Jag är stolt och imponerad!

Du är duktig du vännen.



Synd bara att det skall vara så in i helvetes svårt för dig att sätta dig på en buss:

Som tar dig med till landet med fiskekaker,champagnebrus, nougatti, solo och sist men inte minst 1 stor kanna kaffe brygd av kärlek från en gammal vän. (som just nu bjuder på tutte till en glupsk flintskallig liten ängel ;) ) också kallat ammar.



Puss & Kram



Detta Elin.... med ett stort C. ;) e grejer d.

2011-02-09 @ 06:44:29
Ann

Man blir ju bara så glad!!!



Positivitet drar till sig positivitet och negativitet gör likadant.



Det måste vara din tur nu vackra Elin.

2011-02-09 @ 07:33:02
Livsvandrare

Vad du gör mig glad när jag läser dina ord, kommer på mig själv med att sitta och bred-le när jag delar din glädje. Bra jobbat ---> goGoGo :)



"era kvällar på bästa vis?" Det må låta tråkigt och småtrist men planering o framförhållning, är ett måste om man vill ha en bra kväll.. Att upptäcka att mjölken är slut, kycklingen otinad eller att varenda tallrik är odiskad när man kommmer hemstressande med alldeles för sent hämtade barn... är en dålig start på en längtad myskväll.. Men när ovanstående inte finns med i bilden, när småttingar dessutom hämtats lite extra tidigt så gillar vi pärlpyssel, att laga mat tillsammans, fantasiresor där vi tittar på konstiga djur från vår hemliga djungelgömma, fotografera (tack, du människa som uppfann digitalkameran), ramsor, bygga korthus ( o rasera dem), rita - teckna, träna alfabetet och sjunga Trollmors visa... eller Trollfar.. efter lite textkorrigeringar.. samt.. (phui, det blev långt det här :)att fortsätta att utveckla "PurrapurraHäxan´s" äventyr och liv, Tomtebarnens upplevelser och andra sagofigurer som vi själva uppfunnit och leder in i de mest konstiga situationer :))



// Kram

2011-02-09 @ 10:05:04
Lina

Åh Elin, gud så skönt! Karma kom tillbaka och bet dig i röven när du minst anade det, nu ska du förhoppningsvis få allt gott som du förtjänar! Det får vi fira med kaffe snart, saknar dig och sannisen som måste växt något enormt sedan sist jag träffade henne! <3

2011-02-09 @ 11:08:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0