Jag var i San Fransisco här om dagen...



Jag älskar skype och dess cam funktioner!

Jag älskar att jag med ett litet klick nästan kan befinna mig på andra sidan jorden!
Här om dagen var jag i San Fransisco. Kikade ut över The golden bay bridge. Var inne och beställde en pizza. Köpte öl i en liten affär.
Det är häftigt att det funkar!

Man får en liten semesterkänsla när man vandrar runt sådär. Sedan att det kanske inte ser så intelligent ut för människorna i hans närhet när han går runt med en dator och pratar med vad som förmodligen verkar vara för sig själv ja, det är en annan femma!
Jag uppskattar att han gör det för min skull.

Någon gång skall jag dock åka dit in person. Gå i den där fasansfulla backen med egna ben. Stå på det där taket och se solen som sänker sig över bron och havet.
Någon gång skall jag vara där!

Det skriker i mina resenerver. Jag behöver komma bort. Upptäcka. Andas annan luft. Se nya saker!
Och jag kan inte vänta med att få lov att visa Sanna världen! Den kan, trots allt... mitt i all elakhet och tragik vara en väldigt vacker plats.

Idag är det fredag och jag ser fram emot en lugn kväll på soffan med filtar och för mycket kaffe. Ord som dansar framför ögonen tills man somnar. Vetskapen om en liten lusegris som sover sött i rummet bredvid.

Dags att springa. Inhandla fredagsmys. Hämta lilla människan. Styrelsemöte och hem!

Ha en fin helg...

Och jag hoppas ni oxå får uppleva världen ... genom en cam på skype, eller med egna ben!



Kommentarer
Hanna

Världen är ju aawesome. Men speciellt sverige i mina ögon haha jag är faktiskt en av de få som inte tycker det är speciellt kul att resa.. mest jobbigt! Me soo tråkig!:P Tur att Patrik är likadan hehe fast han vet inte bättre då han aldri vart utomlands.



Men barn är stråålande varelser! älskar när dom säger tokiga och underbara saker hehe.

2011-02-11 @ 21:22:39
URL: http://disfis.blogg.se/
Jen

Måste jag välja så blir det med egna ben...de dära tekniska sakera förstår ja inte ett skvatt av. ;)

Men jag blir oerhört glad för din skull,

för det låter jätte charmigt. :)

Är det bort du vill komma så står vårat hem öppet. Du är välkommen när som helst! Puss puss

2011-02-13 @ 20:10:39
URL: http://pansky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0