2 plusgrader och vind!




Blåsigt som tusan. Blött i massor. Grått, på gränsen till mörkt. Trist!

Två plusgrader. Vi stannar inne idag. Det känns menlöst att gå ut när det inte finns varken tillgängliga lekplatser eller annat vettigt i närheten.
Till stan för att strosa tänker jag inte bege mig idag. Så idag är jag en tråkig mamma. Skit-tråkig!

Det som är bra med att det är två plusgrader är att Liten´s rum är färdigskurat, renbäddat och rensat. Nu är det bara garderoberna kvar. Samt resten av lägenheten då.. Det kommer!

Vi fick dessutom lagat en smaskig köttfärssås som Liten åt inte en, inte två men nästan tre portioner utav minsann! Matfrisk älskling. Ibland!
Hade dock varit fint om det började komma ut lite snart med.. 3 ggr på 11 dagar. Lilla Skruttmagen!

Mer då?
Jag är sugen på att plugga. Jag önskar jag hade råd med kurslitteratur. Jag saknar att "lära mig saker", att plugga! -suck-
Ja, alltid finns det nå´t att gnälla över!

Jag återkommer till den ständiga frågan: Vad äter ni till middag?
Inspiration tack!



Kommentarer
Tina

Finns det inte möjlighet att köpa begagnad kurslitteratur på någon skola? eller på amazon.se.. (finns i alla fall att köpa begagnade böcker på amazon.com)



idag har jag ätit stekt kycklingfilé, röd quinoa, blandad sallad och en liten krämig sås gjord på gräddfil/granatäpple

2011-01-10 @ 21:26:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0