Nu går jag och dränker mig?!




Nu har det har varit så fasligt många här inne idag så får jag smått prestationsångest. Måste vara rolig. Jag måste ha haft en grym dag. Eller en jävligt dålig dag eller något annat jävligt smaskigt att bjuda på. Men jag är lessen! Jag har faktiskt inte det!

Jag försov mig i vanlig ordning. Tio minuter. Var fem minuter sen till dagis i vanlig ordning. Kom hem och drack kaffe i vanlig ordning. Och blev sådär härligt cp-trött i vanlig ordning. Så som man blir mitt på dagen när man sovit för lite och kämpat sig igenom morgontimmarna. Där slutar "i vanlig ordning".

Jag gick och badade. Tänkte passa på att ta en liten powernap i badet när jag äntligen var ensam hemma. Ingen som kan rycka upp mig naken och blöt ni vet. Halkandes runt.
SKÖNT, tänkte jag och slängde på en playlist, alarmet och gled ner i badet. Välte mig över på sidan och innan låt nummer två var klar måste jag ha somnat! ZzzZzzZzzz

Vaknar till av att jag hostar. Är för trött för att vakna och somnar om. Vaknar återigen av hostande. Men nej, jag fortsätter sova. LÅT MIG SOVA!
Tredje gången förstår jag att det är för att jag sover med öppen mun och likt en trasig eka tar in vatten. Ja, ni fattar!
Det skedde bara en gång till. Trots att jag knep igen jävligt hårt tredje gången. Sedan ringde larmet. Bara att pallra sig upp och springa till dagis.
I vanlig ordning.
Med foten from hell .. Innan såg den ut såhär .. den 25 dec. dvs. Den är bättre nu men jag känner mig aningen defekt och är tacksam att jag har en barnvagn att luta mig mot när jag går så det inte riktigt syns hur mycket jag haltar.
Kärring-Elin.

Och nu, mitt i natten klockan 02.05 såg jag nyss att det snöar så in-i-h*vete!
Jag förväntar mig nästan att Karma bestämt att jag skall stuka andra fotjäveln imorgon. Det vore typiskt!
(Jag och mamma pratade nämligen om detta dagen innan, att vi var så glada att det var så länge sedan och om hur hopplös mamma tyckte jag var som jämt gjorde sånt här)

Dagen blev inte roligare än så. Jag minns inte ens vad vi gjorde?! Jodå, minsann. Fikabesök av våran "andra del i familjen". Highlife!
Ungarna har haft första dagen på skola/dagis. Det märktes!

Jag är helt slut nu. Jag lovar, om ni bara kommer tillbaka imorgon alla ni 40-50 personer som trillade in idag så skall jag vara roligare! Jag svär!


Kom till Tant! Kom,kom!



Kommentarer
Jen

Ha ha! Sötgurka! :)

Hoppas du inte stukade den andra foten idag,

det tycks vara nog med den ena... Usch!

Traska försiktigt i snöyran. Puss puss

2011-01-12 @ 10:39:42
URL: http://pansky.blogg.se/
Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-12 @ 11:43:10
URL: http://millahoman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0