Perfektion!



Dagislämning. Halka ner till Centrum. Ta en fika med en jävligt höggravid, gammal vän. Åka hem och tro att man inte är trött. Vakna med dräggelfläckar på tröjan och inse att man somnat med huvudet över tangenterna och en halvfärdig mening. Igen.

Dagishämtning. Hysteriskt barn. Muta med snöbollar. Promenera hem.

Ligga i djup snö, precis ungefär där som ungen ligger på bilden. Prata om himlen, göra snöänglar och vara tysta.
Vid ett tillfälle kröp Liten upp och lade sig på magen på mig. Så låg hon länge och bara tittade och beundrade den vackra, vita vintervärlden. Jag älskar det. Jag älskar att Hon älskar det. Jag älskar att vi bara kan finnas tysta i det och njuta!
Älskade vinter! Stanna ett tag till!

Om det inte är Perfektion så vet jag inte. Jag önskar det fanns en bild. På oss. Den hade funnits med i ordboken under ordet: Perfektion!


Kokt torsk, sås, grönsaker och potatis. En unge som förmodligen precis lärde sig att spisen är åthelvete varm utan att bli allt för skadad men mest skrämd.
Innan-natten trött lek och musik innan ungen sade det själv att: Nu skall sanna sova mamma! Hopp i säng!
Kvart i sju. Så var det med det!

Tack för att du gör mitt liv så jävla Bra älsklingsunge!

Godnatt!


Kommentarer
Jen

Nog för att det låter urmysigt med eran vinterperfektion, men jag vill verkligen ha vår nu.

Helst sommar! :D

Och btw, när jag läser om Sanna så önskar jag att jag fick ett barn som henne, när det väl är dags.

<3

2011-01-13 @ 10:37:02
URL: http://pansky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0