Tant går på Lokal...




Här i Ghettot har vi en lokal. Lite som en bygdegård. För Er som var med på den tiden det begav sig med sådant. I bygdegården sker det en hel del aktiviteter. Såsom minidisco, gym, bastu, det finns datasal, det är fik på dagarna och ett par gånger i månaden arrangeras det även grillkvällar!

Denna gången var det hemlagade stora saftiga hamburgare. Och alkohol till priset av ingenting för de som vill det. Mycket rimligt och trevligt!
Då det inte är så mycket som sker i vårat Ghetto brukar det här vara ganska populärt!
Så även i lördags.

Jag och Lillskrot var där vi med. Fastnade kan man säga. Lillskrot lekte med alla andra barn.. både större och mindre och det var ett fasligt håll i gång. Barnaskratt klingade glatt över gården.
Klockan gick vansinnigt fort och vi var nog hemma någon gång innan elva.

Nej, liten har aldrig varit ute så länge. Men någon gång får man rucka lite på gränserna. Det är snart sommarlov. Det var lördag och inga måsten fanns på lördagen.
Jag unnar henne det. Och mig med.
Jag hade himla trevligt med alla andra människor. Vansinnigt skönt att sitta och koppla av lite i vuxet sällskap och veta att liten inte rymmer trots att man är ute helt enkelt. Hon har ju en benägenhet att rymma annars lillskrot :)

Men en fin kväll. På alla vis... Lite trötthet på söndagen hade jag räknat med men det var ingen fara alls minsann...
En powernap på dagen och vi var ready to go igen :)

Till kommande helg finns det planer då med. Nästan spikade. Ni får veta när jag får.
Men håll tummarna.. Jag vill, vill, vill!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0