Playdate #Sjöfartsmuseet...



Trots ett riktigt grått, kallt höstväder igår så blev dagen väldigt lyckad! Det var en lycklig, utmattad unge som somnade vid 19.30 tiden.

Vi åkte som bekant till ”Sjöfartsmuseet” vid Stigbergstorget här i Göteborg!

Mycket spring och bus blev det. Som väntat. De två övre våningarna är nog kanske inte så jättespännande för just våra små ännu. Om man då bortser från lekrummen vilket är omåttligt poppis!

Till skillnad från gången tidigare när vi varit där så har det tillkommit en ”båtsimulator”.
Du styr en stor båt genom vågor, dåligt väder och kryssar mellan andra fartyg. Mycket, mycket verkligt!
Ungen älskade det och mamman var relativt grön efter tio minuter!

Lekrummet med den gungande båten var fortfarande ganska läskig och det blev återigen en kort stund däri innan liten fick smått panik och ville ut igen ;)
Avslutade nere hos fiskarna och det var precis lika fascinerande som jag mindes.
Ja, jag kan villigt erkänna att jag är lite rädd för fiskar.
Jag vet inte… det är väl något med att dom glider runt och är allment slämmiga och inte ser riktigt … eh… mänskliga ut?

Hur folk kan hålla på med bland annat dykning är för mig ett mysterium. Jag hade most likely dött så fort jag såg en torsk.
Och tänk om … det kom en bläckfisk, en ål, en haj?
Då hade dom fått en jävligt god middag helt enkelt. Mitt hjärta hade stannat!
Nej, tacka vet jag ”Hajen” på tv. Där går gränsen!

Mat behövdes – och för att göra rätt så intogs den på ”Ching palace” i Brunnsparken.
Barnvänligt, god mat och rimliga priser!

Tack Maria – för att du skrämde skiten ur mig och fick mig att tro att du skulle föda!
INTE OK! : )
Men tack för en väldigt trevlig dag!!

Tager tacksamt emot fler tips på bra, barnvänliga saker att göra i Göteborg.
Vintern är lång som ni vet!



Kommentarer
Tanya

Mysigt!! Åh jag håller med dej. Fiskar och andra "sjö-saker" är omåttligt läskiga! Det tog mej halva båtsemestern innan jag badade i havet. :-)

2011-11-03 @ 12:55:43
cicci

kul o höra att inte bara jag som har paranoia för fiskar o vatten....Jag kan säga att mitt hjärta slog trippelslag när jag var inne i Universeum o såg de lömska stora o fula hajarna som såg ut som terminator i blicken...O bläckfiskar..ja de ska vi inte tala om :s Hade oxå dött om en torsk var i min närhet ( fisk som människa ;) )

2011-11-03 @ 13:21:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0