Knulla i ett hörn på restauranten?


(bild tagen från Google)


Det här börjar kännas tjatigt, löjligt och rent av korkat många gånger.
Amningsdiskutionen alltså.

Jag läste Metro på vägen från dagis imorse och fann en liten notis där någon jämförde offentlig amning och att ha sex offentligt.
Då undrar jag Käre Du... Skulle du kunna logiskt förklara likheten för detta i mig?

Mamman ger sitt barn mat. En nödvändighet för att överleva. För att barnet skall må bra. För att behov skall tillfredställas.
Tycker du då att är samma sak som att lägga sig och knulla i ett hörn på restauranten?
Är det livsviktigt för dig? Är det något du behöver för att överleva? Just där och då! Är det så?
Jag vill verkligen veta -HUR- du tänker här!
Något säger mig nämligen att du har lika liten hjärna som ditt ollon!

Självfallet behöver man inte fläka ut brösten hejvilt. Det är inte det, det handlar om. Man KAN vara diskret även vid amning. Jag kan faktiskt ge mig fasen på att extremt många mammor tycker det är skitjobbigt att amma offentligt.
Varför skall dom stackars mammorna som vill sitt barns bästa straffas för det?
Är det fel att vilja göra rätt? Jävligt märkligt!

Modersmjölk - speciellt under spädbarnstiden ÄR viktig. Man kan inte komma undan det! Sedan kan det självfallet diskuteras hur länge man skall hålla på att amma.
Jag personligen tycker väl gränsen går vid ett år.
Men var och en har sina åsikter och beslut. Jag dömmer ingen.

Eller jo, självfallet gör jag det!
Jag dömmer idioter som tycker att det är samma sak att mata sitt barn som att stoppa kuken i någon annan. Offentligt!

Då tycker jag att man är en riktig idiot!

Och sedan läste jag en annan artikel i Metro nu eftermiddag där en undersökning gjord av Philips Avent där dom påstar att:
"3 av 4 av alla 18–22-åringar tycker att det finns platser där det är olämpligt att amma. Generellt över hela åldersspannet är 53 procent av samma åsikt."

Philips Avent är självfallet emot amning. De vill tjäna pengar. Det säger sig självt.
Undersökningen är vinklad. Jag kan aldrig tänka mig annat!
Varför i hela friden publicerar Metro ens en sådan undersökning kan man oxå fråga sig?

Nej, kvinnor! Amma på bara! Tänk på Era barn. Gör det som känns rätt i hjärtat! Fika, åk buss, ät på restaurant... gör VAD ni vill! Men passa på att LEV!

Att få barn är inget hinder - Det är den största gåvan i världen!


Kommentarer
Jenny-Ann

Så jävla bra skrivet Elin. Tycker du ska skicka in de till metro å be dem publicera det =)

KRAM

2011-11-05 @ 11:48:35
Maria Winqvist Leppänen

Håller med dig i allt du skriver Elin!

Stackars dumma människor är min första spontana tanke, hur orkar man lägga kraft på att tycka så mycket om saker man inte har med att göra. Det är mitt val att amma, inte ditt och blir du så jäkla provocerad, äcklad, hotad eller vad det nu är av att jag ammar mitt barn offentligt så vänd då för i helvete huvudet åt ett annat håll, jag vill inte att du sitter och glor när jag ammar heller!! Eller välj att stanna hemma, simple as that!

Sen måste det ju vara människor som varken har barn eller som är så jävla egocentrerade som kommer med sådana kommentarer också och då tycker jag synd om deras barn/ev kommande barn också. Sen ska de veta att hur diskret man än försöker att vara för som sagt man tycker la inte om att fläka upp sig för främlingar heller så är det fan inte så lätt alltid att få till det, som i mitt fall sätta på en amningsnapp med två händer samtidigt som man ska få av kläder, ha upp snuttis, kräklapp, försöka att jonglera gråtande bebis som helst inte ska ramla ner under bordet under tiden man tänker på alla andra som inte ska störas. Lägg energin på något vettigt satans idioter!

2011-11-05 @ 12:15:53
Anonym

ja, det är livsnödvändigt att amma det begriper alla, men det är INTE nödvändigt att amma på en restaurang. ditt barn hinner inte dö på de tre minuter det tar för dig att packa ihop dina grejer och flytta dig till ett ställe där du inte stör andra.

2011-11-05 @ 17:58:21
Maria

Vart är det stället då? Inne på toa?

2011-11-05 @ 21:22:38
Maria

Tar inte längre tid än tre minuter att få till allt och börja att amma heller, och då är ju bebisen tyst sen, men då återstår ju "problemet" att jag ammar?

2011-11-05 @ 21:28:07
Lisa

Jag tycker att man ska få amma på en restaurang om man vill, man kan ha en tunn filt över så det inte syns - annars får restaurangerna skaffa amningsrum.. det är fan 2011 nu!

2011-11-05 @ 22:50:35
Hondjur

Anonym: Men om vi säger såhär då?

Jag får äta, du får äta ... men mitt barn får inte äta ? Vart är logiken där?

Och -varför- skall en ammande mamma behöva förskjutas bara för att hon ammar?

Hade du velat äta din mat inne på toaletten/hallen tex?



Och självfallet återigen - tror inte det är speciellt många som -vill- amma offentligt. Men för sitt barn så gör man det.

Och självfallet försöker man göra det så diskret som möjligt!



Tack - Maria!

2011-11-06 @ 21:38:37
URL: http://etthondjur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0