Oh I love you!

Ja, jag är en av de som alltid hävdar att det var bättre förr. Jag tycker oftast det.
Jag tycker att det var bättre innan allt det här med mobiltelefoner kom.
Jag hatar (oftast) att kunna vara tillgänglig dygnet runt. 
Jag hatar att vissa aldrig verkar inse när det är socialt accepterat att ringa någon! 
(Ja, ja... visst kan jag göra fel och ringa någon olämpligt jag med efter ett par glas rött!)

Nej, jag kan sällan förstå vad någon vill prata med mig om innan klockan är 8.00 på morgonen såvida det inte gäller liv och död.
Fråga hur jag mår eller berätta något oviktigt? Jovars, kontentan blir oftast att jag inte pratar med människan på några dagar. Idioti, helt enkelt! 

Men Iphonen. Iphonen mina vänner. 
Alla dessa små, fantastiska funktioner som den lilla saken innehåller. 
Jag ljuger inte om jag säger att jag inte riktigt kan minnas ett liv utan den. Än mindre: Hur hade jag klarat mig Utan den? 
Skräck! 

Den där lilla saken rymmer i princip hela mitt liv. 1200 bilder. Anteckningar. Minnen. Möten.
Och Wordfeud. 
Ni har väl inte missat wordfeud?
Manmåstehawordfeudförattöverleva!
Ok, ok.. jag glorifierar kanske telefonen lite. Men den är sjukt jävla bra. Den fyller alla mina behov. 
Det jobbiga är väl som sagt att man förväntas vara så jävla anträffbar hela tiden.
Jag ogillar konceptet lite. 

Det var bättre förr. Med hemtelefon. Man var tvungen att planera. bestämma. Vi ses där och där, då och då.
Man hade inte -råd- med timtal i tele!
No more, no less! 

Vad tycker NI om dagens telefonbruk? 
Vad har ni för  telefoner? Är ni nöjda?
Vad hade ni önskat för -fler- funktioner till era telefoner?


Förresten... det finns EN nackdel med min Iphone! 
Trots 5 larm som skriker varje morgon vaknar jag inte! 
Måste vara fel på den! -mummel-


Kommentarer
Tina

jag har precis införskaffat en "experia ray", ska försöka sätta mig in i hur den fungerar.



min ena son hade väldigt svårt att vakna förr i världen. jag tipsade honom om att det finns väckarklockor för döva, en tunn grej som man placerar under huvudkudden, den börjar vibrera som f-n när den sätter igång.



min son gillade inte alls idén ha ha ha



(min ena väninna är mer döv än hörande, det var hon som tipsade om väckningen)



btw, vill du ha din julklapp nu eller sen?

2011-10-24 @ 15:06:12
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com
Martin

Vad tycker NI om dagens telefonbruk? Det smsas för mycket tycker jag. Vill prata med människan.... ;-)



Vad har ni för  telefoner? Är ni nöjda? Självklart har man en iPhone och lika självklart är det att man är nöjd!!! Det är helt klart den bästa telefonen som finns! Oslagbar! Jag är en sån människa som tröttnar på saker oerhört fort och vill då köpa nytt, men jag har haft iPhone i ett och ett halvt år nu och är fortfarande inte uttråkad av den. Skulle man tycka att den är tråkig så laddar man bara ner nån rolig (wordfued) app och plötsligt blev telefonen rolig igen.... Klockrent! Det enda är att det kan vara lite meckigt

2011-10-24 @ 16:17:35
Martin

Forts. Från förra inlägget...... ;-)

..... att uppdatera och så. Lika mycket som jag älskar iPhone så hatar jag iTunes i datorn. (Förstår det bara inte!!)

2011-10-24 @ 16:21:45
Helen.HUSnrNIO

Jag kan bara instämma - hur sjutton var det före iPhonen fanns i mitt liv !?

Men jag vaknar av ett larm och det med ljudnivån inställd på endast tre pluppar jag så min är det inget fel på ;)



Ha en trevlig måndagkväll.

Helen.HUSnrNIO

2011-10-24 @ 18:09:52
URL: http://husnrnio.se
Jen

Det VAR bättre förr! Det värsta jag vet är när man inte "orkar" svara i mobilen och personen som försökte ringa, säger när man talar med den senare: Jag försökte ringa förut men du svarade inte...VARFÖR!? Då har man lust att svara med: Därför att jag hade inte LUST att prata med dig! -morr-

Men sällan blir det så och man måste istället svara med: Jag var nog på toa, jag jobbade eller jag spelade nog för hög musik. För telefonen ska man alltid ha med sig, och ja, jag har faktiskt den alltid med mig.... -host-

Så nackdelen är att man alltid förväntas vara tillgänglig, när man ibland bara vill vara.

Fördelen med en smartphone är dock att de har sämre antenn och jag kommer därmed ha urkass till ingen täckning på gården vi köpt. :D Jag kan alltså vara otillgänlig utan att behöva noncha personen. ;)



Btw: Du har fått en award! Puss

2011-10-25 @ 16:20:04
URL: http://pansky.blogg.se/
Hondjur

Tina:

Xperia ray? Låter avancerat! :) Gillar du den? Har du hunnit komma in i den?

(och jag är sååå trött på att jag inte kan kommentera hos dig!!)



Julklapp? Till mig?? Vad är det?? Har jag förtjänat det?? Haha! Och OM jag nu har förtjänat det så hoppas jag att jag vet vad det är .. för isåfall är det något jag suktat efter ett par år om inte mer! :D Kan det vara dina fantastiska grytlappar?? :))



Och du.. den där väckarklockan låter helt fantastisk!! Vart hittar man en sådan??



Kram på dig!!



Martin - Den jäveln som uppfann Itunes vill jag slå med något hårt! Jag fattar inte ett skit jag heller! haha!



Helen: Men gud, hur lyckas du? Sover med ett öga öppet antar jag? :)



Jen:

Haha. Tycker du är ganska bra på att inte svara i din tele ;) Men det är klart.. Det är länge sedan jag har ringt dig med! Det är så sant! :)

Men bra det där med teckningen! Bra planerat! :)



Oh! Tack! Skall kika sweetie!

puss

2011-10-26 @ 20:00:46
URL: http://etthondjur.blogg.se/
Tina

jag har inte satt mig in i experian till fullo än, mitt nummer kan inte flyttas över förräns om någon vecka, men jag provar lite med funktionerna ändå.

genom ditt öppna, raka, ärliga skrivande så har du förtjänat en julklapp många gånger om.

jag är så himla glad över att du hittade in till mig den gången för några år sedan när jag fick för mig för att ge bort två babytäcken.

jag vet inte var man hittar en sådan "väckarklocka" men du kanske kan höra dig för hos någon förening för hörselskadade.

2011-10-30 @ 12:05:13
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0