Så här ligger det till...

När vi diskuterade Jul häromdagen fick jag lite olika respons. Men en klok man som vi kan kalla för Conny sade nämligen såhär:

"ÅRET runt är inte bara en tidning utan man "får" sjunga julsånger och ha julpynt året runt OM man vill..eller snarare föredrar..."

Och som ni då kan skåda så -har- jag faktiskt julpynt hela året... Även fast det egentligen inte var meningen! 
Ser ni gardinstången? :)

Vi har redan börjat spela lite julsånger i smyg. Men mest på natten för att inte förvirra talibanen! Vill väl helst att hon skall slippa att få mamman´s skeva uppfattning om att man faktiskt borde fira jul och ha snö och december hela året om! 

Hörde jag förresten något om att det skulle komma snö nästa vecka? Pretty please with sugar on top!? 
Den som väntar på något gott och allt det där alltså men... Jag har väntat klart nu! 

Är det någon av Er som har snö ännu?

Förövrigt ... allt det där snacket om att jag älskar höst.. Jag vet inte om jag ljuger lite ibland.
Eller ... Jag älskar verkligen höst. Det gör jag.
Jag älskar mörkret som kommer. Jag älskar det mörkgråa. Jag älskar löv som faller. Vattenpölar. Lövkrig. Myskvällar med tända ljus och långa helgfrukostar medan regnet öser ner. 
Allt det där älskar jag.

Men klockan halv nio på morgonen. När man är dyngsur innan man knappt kommit ut ur porten. När man är nästan på dagis och det är lika mycket vatten I skorna som i vattenpölarna.
Då... dom gångerna. Då förbannar jag höst. Då hatar jag och avskyr höst. Jättemycket. Skitmycket faktiskt!
Då är det inte ett dugg roligt! Jag lovar!

Så fel av mig - Jag ber om ursäkt. Jag älskar inte Alltid höst!

Jag har fortfarande inte fått upp någon värme. Trots torra kläder, några muggar te och raggsockar!
(Jenny - Det  är hååål i mina raggsockar!! Jag behöver nya!! Och ja storleken var skitbra och jag älskar dig hur mycket som helst bara jag får ett par nya i julklapp! ♥)

Och förövrigt så vill jag säga att jag är så himla glad att ni börjar visa er och tycka till lite! 
Det blir lixom så himla mycket roligare när vi kan ha en liten dialog! :)
Vissa av Er svarar jag i respektive bloggar... Men ni som Inte har bloggar... så svarar jag i mitt eget kommentatorsfält. (heter det verkligen så?)
Så kika in där igen mellan varven!

Som sagt - vansinnigt glad. Vansinnigt tacksam. Ni gör mina dagar helt enkelt! :)
Det får bli en kopp te till innan jag häller ur vattnet ur skorna och går till dagis igen!

Vi hörs mina fina! ♥


Kommentarer
Jojje

Klart man läser :) Du skriver dessutom väldigt bra.

2011-10-19 @ 13:00:22
Hanna

Jaaaa jag älskar också julen och hösten!!:D tomten och snö is the shit!!

2011-10-19 @ 13:15:04
URL: http://disfis.blogg.se/
Hondjur

Jojje: Gull! <3



Hanna: Vi måste fan fixa det där kaffet snart! Innan inte bara kaffet utan vi med möglar och barnen flyttar! :)

2011-10-19 @ 13:18:31
URL: http://etthondjur.blogg.se/
Maria Winqvist Leppänen

Har redan köpt de första julklapparna och spånat ut resten, har till och med en julklappslista varje år i min dator som jag bockar av. Check!

2011-10-19 @ 14:34:15
Hondjur

Maria: Du är skadad! :D

2011-10-19 @ 14:47:12
URL: http://etthondjur.blogg.se/
Britt

Jag börjar med julpyntet 1 november... måste ju hinna klart i tid till advent :D

hmm.. vad har du för skostorlek?

2011-10-19 @ 15:22:18
Hondjur

Britt: Bra där! Samma här! Btw.. Hur löser vi mönstret till julkalendern? Funkar det att kopiera och posta kanske?

Skostorlek, haha! 38. 39 med raggsockar :)

2011-10-19 @ 19:54:08
URL: http://etthondjur.blogg.se/
Conny Tomten Rhedin

Jag känner denna däringa Conny oxå...bra namnval btw..hahaha...Jag läser mer än gärna dina undebara bloggar vännen och du..man "får" faktiskt hata att hata..Nu skall jag ägna mej åt mind-tennis en stund..ja..bolla lite tankar om vad jag skall köpa för julklappar..eller så klappar jag till någon kanske..vem vet..jooooooooo..tomten vet...:) Kramis.

2011-10-19 @ 19:54:59
Anonym

2011-10-19 @ 21:40:56
Kia

Appropå höst...det finns fan ingenting positivt med hösten alls, det är fuktigt, blött, mörkt när man går upp och mörkt när man kommer hem. Brrrr.

I morse sa min hjärtans kära "titts vilka vackra färger det är på träden", jag svarade med min något dova morgonstämma "det är dödens färger"

Ok, det är ganska fina färger, men det är slutet på ett lövs livscykel, hur kan det vara vackert?

Skickar en varm kram :)

2011-10-19 @ 21:46:00
Hondjur

Conny:

Du är en goding du tomtefar! Tack för dina varma ord! <3

Och du.. behöver du bollplank så sitter jag här. Det vet du! -krama-



Kia: Haha! Folk brukar kalla mig bitter men dom har nog inte träffat dig ännu.. på hösten då menar jag! ;)

Men det ÄR ju vackert.. Och du vet allt det där med det som föds går ner i jorden och återuppstår och bla bla ..tänk så..

Jag tycker det är otroligt vackert i alla fall! :)

Och ... ett lövs livscykel? Tänker man ofta på det? :)

Varm god höstkram gumman!

2011-10-20 @ 00:12:32
URL: http://etthondjur.blogg.se/
Pia

Klart man kan ha jul jämt.. jag har ju Lördag hela veckan Lördag hela veckan Lördag hela veckan lång !! ;-) <3

2011-10-20 @ 01:54:22
Kopp The

Gillar bloggar för oss med buggar.....Livet är alldeles för seriöst för att man ska kunna ta det på allvar. Fram för lite mer normanarki! Woot, woot! Puss på Tant o taliban.

2011-10-20 @ 07:08:36
Hondjur

Pia: Haha! Ibland är det lördag hela veckan här med. Men ibland behöver man en måndag eller två för att uppskatta lördagen igen! :) <3



Herr Te: Bloggar för oss med buggar! Klockrent! Precis så är det ja! Preciis så!

Puss på örat! ;)

2011-10-20 @ 10:11:20
URL: http://etthondjur.blogg.se/
Jen

He he he! "Kommentatorsfält" Tror snarare att det heter kommentarsfält...men vad vet jag. :P

Klart du ska få ett par eller 2 nya sockar plutt! Du kan ju inte gå med trasiga. :)

Jag ska bara få undan denna jädra flytten som för tillfället stör mitt liv så ska jag sticka klart dem snarst. :)



Och ang julen. Vi hade en diskussion på jobbet om vi ska börja spela julsånger i butiken redan, men som tur var röstade vi ner den idén. Puuh!

Att jobba i en affär är det som gör att jag varje år hatar allt vad jul är, för när julsaker plockas fram i oktober och julsånger spelas dygnet runt från november så hatar jag julen när det väl är dags att fira den. -mutter-

2011-10-20 @ 10:53:55
URL: http://pansky.blogg.se/
Grandmaster T

Jo, så är det! För vem f-n vill vara felfri?? Vilket hemskt ok att bära. Och vad gäller jul så fullständigt avskyr jag mammons facistmässande om julefrid till priset av endast 17658 kronor (No refunds). Nu SKA ni vara lyckliga och känna julglädje fast man står upp till halsen med sönderspelade jullåtar, sönderkokt skinka och barrande grandjävel. Hade inte råd med plastgran eftersom barnens julklapps lista som vanligt omfattar allt från I-pad till Learjet. Men jag är inte bitter.......så tomte jag är...;)

2011-10-20 @ 14:40:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0