Känner spontant mest för en flaska sprit...




Fredag. Fredagsmys. Förvirrning. Förskräckt. Fasligt. Dum?

Alltså.. Ibland vet jag inte hur jag tänker. Om jag tänker alls det vill säga. Jag är faktiskt ganska övertygad om att jag inte gör det. Då och då. 

Alltså.. om man typ tar det man är mest rädd för ... som i mitt fall - Människor (om man bortser från läkare.. ) och så tänker man lite... 
Vad är det läskigaste man kan göra med sådana man knappt känner. Jo, man kan bli tvungen att äta mat tillsammans. 

Jodå, jag erkänner. Det här med att äta tillsammans med folk jag knappt känner är skitläskigt och jag brukar verkligen undvika problemet i den mån jag kan. 
Tycker det är hemskt onödigt att sitta och slafsa och det är tyst och du kan ge dig fan på att alla andra sitter och bedömmer dig. 
Töntigt? Jo, det kan tyckas. Men ack, fortfarande ett så reelt problem. 

Men vad gör jag då? Vad gjorde jag igår kväll min smarta jävla idiot?
Jo, jag bjuder hem ett par nyare vänner med barn samt C på middag och Idol ikväll. 
Hur i hela friden tänkte jag där lixom?
Jomensåatteviätervälmiddagochhyperventilerarlitedårå!

Hörde jag ett Halleluljah någonstans? Inte det nej! Tänkte väl det! 

Kommer säkert bli skittrevligt. Det brukar det bli. Men nu får jag lixom gå här och våndas. Tills maten är lagad och uppäten. Tills idol-deltagarna börjar gasta och ungarna hojtar efter fredagsmys. 
Då kan jag nog börja andas lite! 

Bra att öva på sånt här har jag hört. Skall vara nyttigt och man kan tydligen lära sig att inte vara så jävla rädd för folk?!
Jag vet inte jag!
Känner spontant mest för en flaska sprit och en filt över huvudet. Men jag misstänker att jag blir en skitdålig värdinna då och det vore ju inte så bra!
Så vi skippar nog det och kör en dubbel treo samt ett andningspass!

Jaja.. blir fint det här. Blir bra det här!

Mantran är nämligen oxå bra har jag hört!

S.K.I.T.B.R.A!




Kommentarer
noTorius

Plockmat! Då måste alla slafsa och det är legitimt att ha ett kycklingben i ena mungipan och och en halv gris i den andra...:)Fyll alltid gästernas glas dubbelt mot ditt eget, i bästa fall så blir det du som kan garva åt dom o i värsta fall så minns dom i alla fall ingenting..:)

2011-10-21 @ 13:04:02
Maria Winqvist Leppänen

Tänkte typ tacos, bara att hacka och alla gillar nåt, hihi. Och så länge man har tv:n på har man alltid något att prata om, hihi. Ha det så trevligt! (Och du kan ju messa lördag morgon om du pallar att ses eller ej. hihi.

2011-10-21 @ 13:49:04
Hondjur

Tydligen karlarna som skall laga mat så jag vet inte riktigt hur det blir ;)

Dom har lovat laktosfritt så våra magar inte dör iaf. Det hade ju oxå nämligen kunnat bli lite pinsamt! :p



Och Maria - Jag är inställd som fan på Reningsborg! I will try! ;)

2011-10-21 @ 13:56:43
URL: http://etthondjur.blogg.se/
Conny Tomtefan Rhedin

Hmm..känner igen detta vännen.För många e det däringa ingen grej alls men för en del utav oss så är det,det. Att just sitta med människor och äta hade jag problem med sj under några år.Jag gjorde så här...jag jobbade stein hårt med att SLUTA BRY MEJ om vad andra skulle tänka och tycka..va faktiskt skitsvårt då man hela tiden e föremål för analysering av sin omgivning.Jag kom på en sak till under färden.Jag analyserar ju andra...Öööööööööö...Sicken jävla SMÄLL det blev och en hel jävla uppenbarelse ala den sk uppenbarelseboken i denna däringa pocketen bibeln..Bibeln en pocket...ja...det hade välan varit häftigt om någon hade hittat en POCKET havsrulle...eller shebab..välj själv...Nä nu skall jag hoppa av denna galna resa mentalt...och jag säger...BOTTEN UPP...oavsett vad du har i glaset.Och Tant....HÄRLIG blogg som alltid...fortsätta gärna med det...:)

2011-10-21 @ 14:07:27
Anonym

det blir nog kul:)

2011-10-21 @ 14:24:32
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Bodypalace

en flaska vin hade ju inte vart fel en fredag som denna ;)

2011-10-21 @ 15:02:29
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Hondjur

Conny:

JAG - skulle aldrig analysera andra! Icke sa nicke. Eller det sade han nog inte. För då skulle han ljuga. Det gör jag. Jämt och hela tiden faktiskt. Jag vill bara inte att det skall gå both ways! :) Länge leve dubbelmoralen! :))

Godmorgon och tack min lilla tomte! <3

2011-10-22 @ 09:01:29
URL: http://etthondjur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0