Fläk upp dig här, tack!



Nu kör vi en Dagens fundering här:

Hur i hela friden laddar man mentalt för att gå på en gyn.undersökning?
Jag bara undrar?
Är det ens möjligt?
Typ "Tjohej, här kommer jag och fiffi.. nu skall lägga oss här och visa upp oss och det är så hiiimla roligt!"

Nej, det där med att vara kvinna är väl vansinnigt överskattat ibland kan jag tycka. Blödarsjuka och mensvärk en gång i månaden.. Orimligt. Hellre hade jag velat vara kille och legat på soffan och kliat mig på pungen och druckit öl. Ni fattar grejen!
Föda barn - Jomenvisst. Det är en ära. Det är .. kanske inte skoj, men stort. Jävligt stort. Men vafan...
Resten runt om då? Cellprov och annan skit? Måste man? 

Nej, tacka vet jag nätbrynja och sport på tv´n. För visst är det så det är? All är väl sådana va?
Nu skall tilläggas att jag kanske är extra bitter. Jag har gått med blödarsjuka sedan maj och jag börjar tro att varken det eller pms-bitch-humöret någonsin kommer försvinna! Dessutom grinar jag för allt.
Man är väl så in i helvete blödig dessutom.. (blödig.. hö hö)

Hur mycket blod har man i kroppen? Jag misstänker starkt att i mitt blodomlopp så finns det numera bara kaffe!

Nej. Förlåt. Jag skall inte belasta Er med det här...
Men flickor... hur peppar ni Er innan besök?
Berätta alla era hemligheter för mig!



Kommentarer
Tanya

Jag peppar inte alls. Jag försöker inte tänka på det alls. Gå dit, få det överstökat, koppla på hjärnan efteråt. Så!

2011-09-20 @ 13:02:11
Åsa

Håller med Tanya.... som är lika klok som vanligt ;-)

2011-09-20 @ 17:55:09
NybroTant

Se det positivt, du slipper mitt tjafs med alla krånglande helvetesgrejer och vetskapen om att man kanske kanske kanske om man har en jäkla tur med massa behandlingar och annat skit kan få en egen taliban ;) Men ja, jag förstår dig till fullo!

2011-09-20 @ 18:10:54
Jen

Pepp och förberedelse? Det finns inte.

Glöm, noncha, tänk på annat och när du väl är där har du inte hunnit få ångest förrän du ligger i stolen. Då biter du ihop, blundar och svävar till ditt "happy place". :D

Och ja, glöm inte att andas!

Puss på!

2011-09-20 @ 19:31:34
URL: http://pansky.blogg.se/
cicci

Hej, hur är det? Har du "blött" konstant sen maj??? Ville bara berätta att jag hade en period med veckolånga blödningar som aldrig tog slut. Så jag fick fint gå till gyn o få piller som stoppade blödningarna för det var brist på hormonet som avslutar menstruationen.



Jag har suttit i den där jobbiga stolen många ggr o det blir fan inte lättare. Jag bara tänker "Måtte jag inte släppa mig NU"

2011-09-20 @ 20:27:29
Ann

Sen MAJ??????? Hoppas du förstår hur glad du ska vara att jag inte har ditt nya telefonnummer!!!!!!

2011-09-20 @ 21:04:43
Tina

jag bara går dit, men det är inte roligt.

Nu har min gynekolog sedan många år gått i pension och jag måste hitta en ny... ångest

2011-09-21 @ 13:06:22
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com
tony

Nätbrynja, öl o klia sig på pungen?? You wish..........men lider med dig, det gör jag.Hoppas det ordnar sig snart.....är ett skit när ens egen kropp är emot en.

Funderar allvarligt själv på att uppgå i ett metafysiskt tillstånd och sväva runt här på jorden som ett rött moln......

2011-09-22 @ 15:37:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0