Allt känns så oskyldigt och rent...


Det är snålt med bilar ute. Jag ser en och annan buss.
Ett ghetto håller på att vakna och dess folk med de.

Men till trots för detta lite sköra, vackra kan jag inte hjälpa att det känns aningens perverst.
När klockan ringde kvart i fem, första gången, kunde jag inte låta bli att tänka mig hundra sätt att skada mig innan jobbdagen började.
Det är mitt i jävla natten.
Och de som faktiskt går upp vid den här tiden. Hur håller de sig vakna längre än till 16.00? Är det Någon som gör det?
Och isådana fall - h u r -?

Till och med katten skriker på mig för att han vill ha tillbaka mig i sängen. Ni kan kanske föreställe Er vad vi tycker om den här typen av morgnar i det här hushållet.

Jag skall gå och put on a happy face. Åtminstone ett face. Så jag inte skrämmer någon.

Men om man bortser ifrån hur (jävligt) lång den här dagen kommer bli så är det onekligen något jävligt vackert över världen vid den här tiden.
Allt känns så oskyldigt och rent.
Vi behöver en liten bit av det här i ghettot. Det är bara synd så få ser det!

Så vi säger väl godmorgon folket. Ha en riktigt fin dag... och jag hoppas Ni får sova -j ä t t e l ä n g e- ;)


Och så startar vi morgonen lugnt och fint med denna och en kopp kaffe...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0