Jag lämnar alla stadens ljus, alla bullriga spårvagnar och alla svarttaxichaufförer....

 
 
...Göteborg...
 
Det är ungefär fem veckor kvar nu. Fem veckor kvar tills jag lämnar allt som varit mitt de senaste 8 åren. 
Jag lämnar lägenheten, de vackra solnedgångarna, utsikten och den faktiskt väldigt vackra allén ner till bussen på somrarna. 
Jag lämnar alla stadens ljus, alla bullriga spårvagnar och alla svarttaxichaufförer. 
 
Jag lämnar vänner, jag lämnar parker, jag lämnar 7:ans ölhall, Åhlens Cafét och Mödravårdscentralen i Haga.

Jag lämnar "Ingången" där jag fick rätsida på livet, jag lämnar gamla jobb, gamla ligg och gamla meriter. 

Jag lämnar. 
 
Jag lämnar dofter av ensamhet och tvåsamhet. Onenightstands och morgonångest. Jag lämnar Rockbaren, jag lämnar Solbackens förskola och jag lämnar Göteborgs Central som så många gånger bidragit till total lycka och en och annan ilsken tår. 
 
Jag lämnar allt det. För vad? 
Jag lämnar för skogen och havet. För lugnet i själen. För att äntligen få ha bästa vännen 20 minuter bort istället för ett par gånger i halvåret. 
Jag lämnar för att skapa en framtid. Utan bullriga spårvagnar, svarttaxichaufförer och affärer anpassade för våra nya landsmän.
Jag lämnar för att få återgå till vad som var jag. Den där jag rymde ifrån. 

Även fast jag vet att det aldrig kommer bli samma sak. 
För då var då och nu är nu. 
Nu rymmer jag inte. Jag söker. Men inte rymmer. Och jag har hittat. 
Jag har hittat hem.
 
Och nu, nu är det bara -fem- veckor kvar!
 
 
...Strömstad...
 


Kommentarer
Mamsen

Välkommen hem igen!

Svar: Tack snälla mamma! I can´t wait! Tror jag ;)
Om Hondjuret

2012-08-22 @ 23:14:56
Jenny

Välkommen hem =) Hoppas de kan bli lite kaffe å tjatter titt som tätt =) KRAM

Svar: Klart det kan :) Tvekar inte alls :) Kram!
Om Hondjuret

2012-08-22 @ 23:16:36
Pax

SÅ glad för din skull men kommer onekligen sakna dig enormt! <3

Svar: Men det är ju lika långt till Std som till Gbg sedan .. det kommer vi få till bäb! Me promise! <3
Om Hondjuret

2012-08-23 @ 06:45:33
URL: http://psykasen.blogg.se
Hanna-chan

du lämnar inte - du reser!

Svar: Så sant! En ny resa i livet! :)
Om Hondjuret

2012-08-25 @ 19:26:14
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0