Skitgammal och ... Rutten!

Att kalla sig "tant" kändes plötsligt så in i helvete mer befogat när man planterar om blommor, lyssnar på trubadurmusik och sörplar kaffe!

Faktum kvarstår: mina fingrar är varken gröna, bruna eller vita när det kommer till blommor. Dom är ruttna!

Antar dock heller inte att man kan anställa någon och dra av det på RUT-avdraget för att ta hand om skiten?

Tips anyone?
Och ja, jag hatar plast!
Och ja, jag skall köpa: må bra och väx-dig-frodig dryck åt dom imorgon!

Och nej, dom får inte kosta en miljon!

Btw: med tanke på vintern som gick åt skogen - kan man plantera i balkonglådorna snart eller?
Nu när jag lixom är i farten!



Kommentarer
Christine

På tal om blommor/växter. Yuccapalmer, garderobsblommor, orchidéer, andra slags palmer, avocado osv är grymt lättskötta. Och dom älskar mig :)

2012-01-19 @ 15:36:52
URL: http://konstenattblistor.blogspot.com/
Helen.HUSnrNIO

Jag kör utan växtnäring jag. Funderar på om det är det som gör att de typ aldrig växer... Men de dör kininet så det får ju räknas som godkänt iaf :-)

Ha ha vad rolig du är! Plantera ut nu. 12 minus här... Då är det bättre att ta viset av de inomhus så slipper man ut i kylan...!

2012-01-24 @ 23:32:43
URL: http://husnrnio.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0