Att få andas frostluft innan någon annan ens vaknat ute...


...Lillskrot 2010 och 2011...

Jag vet inte om det bara är jag som längtar efter november nu? Den där pirrande känslan i magen.

-Förväntan-

Att man smått kan börja pynta lite ... att det har fallit en massa snö på utsidan. Att man äntligen kan få dra runt ungen på en pulka och ramla runt i snöhögar. Skrattandes och kalla om nästipparna.
Att det är mörkt klockan fem på eftermiddagen och man kan ligga ute på knarrande snö med ungen på magen och diskutera vad som finns bland alla lysande, gnistrande stjärnor...

Jag längtar vansinnigt efter december. Jag längtar efter adventstakar, tomtar och tindrande ögon. Jag längtar efter pepparkaksbak (Ok, jag  vet att jag kommer ta tillbaka den meningen) och att få andas frostluft innan någon annan ens vaknat ute...

Jag längtar efter morgnar med varm chocklad och julkalender på tv. Jag längtar efter en riktig julgran, efter att få ta  med ungen på hennes första skridskotur och att få höra julsånger på full volym i affärerna.

Och jag längtar efter den milda, varma stämningen... Att folk blir lite ...snällare? Lite mer omtänksamma.
För visst är det så på jul?

Sommar i all ära... Men det skriker i min kropp efter jul.
Julmarknad, Liseberg, glögg och att slå in paket klockan två på natten när alla sover...

Jag längtar som ett lite barn. Så snälla tomten, låt sommaren och hösten gå fort!



Kommentarer
CaptainAvatar

Svar:
Ja det känns fortfarande overkligt att vi har träffat dem... Legenderna och Lemmy som fan är en hårdrocks gud.

haha håller inte med dig på den biten dock. Jag vill ha sommar och värme nu! Men i oktober någon gång då börjar jag också längta.

Riktigt söt och fina bilder.

2012-06-12 @ 11:05:30
URL: http://achillesblogg.se
Conny " Tomten" Rhedin

Tomten måste "vila" förståru...Mja..nä..skall sommaren bli en sketen regn sommar med en massa regn regn och åter regn så kan det lika gärna bli vinter direkt ABSOLUT ja...Det enda som jag inte riktigt saknar är att man måste palta på sej en massa kläder när det e vinter..blir så lätt förfrysnings skador i ädlare delar...nädå..skojsa bara..allt är relativt vännen...GOD JUL på dej <3 Ho ho ho

Svar: Pfft.. vila kan man göra i graven! Nu tycker jag du pälsar på dig, ger mig lite snö och börjar jobba lite.. Såhär kan vi ju inte ha det tomten! ;)
Och de där ädlare delarna du pratade om.. Är de egentligen så viktiga??
Dolda, gömda grejer som man knappt orkar leta efter! :D
GOD JUL TOMTEN! ;)) <3
Om Hondjuret

2012-06-12 @ 17:33:07
lars Berghagen

Tomtebalken första kapitlet & 12 tredje stycket: Då det innebär en alltför stor påfrestning för innevarande tomte statueras härmed att ett minimum av 11 månader måste passera mellan julstämning till julstämning. För att inte människobarnen skall förgås så tillåts ett liknande stadium däremellan kallat eufori som lättast uppnås i samband med jästa drycker.

Svar: Haha..Det där med eufori känner jag igen.. men tyvärr blir oftast kontentan av eufori - kaos! ;) Därav tror jag att jag väljer jul!
Seså... fixa till tant nu! :=)
Om Hondjuret

2012-06-13 @ 12:54:39
Tina

jag protesterar å de vildaste.
Hur skulle jag kunna odla chili ifall det var vinter och kallt?


Svar: Haha. Du har en poäng Tina. Onekligen. Men .. ehm. Växthus? ;)
Om Hondjuret

2012-06-13 @ 17:01:08
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0